Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Przyszły model CEPiKu - niejasny

Przyszły model CEPiKu - niejasny fotolia.pl

Choć porządek obrad posiedzenia Zespołu ds. Społeczeństwa Informacyjnego w dniu 18 lipca br. był bardzo obszerny, to dla jednostek samorządu terytorialnego kluczowe znaczenia miała dyskusja nad projektem założeń projektu ustawy o zmianie ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw wprowadzającym istotne zmiany w zakresie prowadzenia Centralnej Ewidencji Pojazdów i Centralnej Ewidencji Kierowców.

W toku dyskusji okazało się, że wizja przedstawiana przez przedstawiciela MSW i wynikająca z treści założeń różnią się znacząco. Wystarczy wskazać, że te ostatnie przewidywały obsługę rejestrów wyłącznie za pośrednictwem oprogramowania służącego do prowadzenia tych rejestrów; na posiedzeniu przekazano natomiast informacje, iż zostanie udostępnione niezbędne oprogramowanie interfejsowe umożliwiające obustronną transmisję danych z komercyjnych systemów służących do obsługi Wydziałów Komunikacji. Ustalenie jaka wersja znajdzie się ostatecznie w ustawie jest kluczowa dla powiatów, gdyż będzie miała bezpośredni wpływ na mechanizmy i koszty zapewnienia niezbędnego sprzętu komputerowego.

MSW zapowiedziało również dążenie do zaistnienia konkurencji na tym rynku – choć jednocześnie okazało się, że nie za bardzo ma wizję w jaki sposób zapewnić udostępnienie przez PWPW danych umożliwiających przekazanie dyspozycji personalizacji blankietu prawa jazdy.

W związku z tak głębokimi rozbieżnościami oraz niezakończonymi uzgodnieniami międzyresortowymi Zespół nie wydał opinii. Wystąpi jednak do Komisji Wspólnej o prawo wydania opinii wiążącej – na wypadek, gdyby niezbędne było rozpatrzenie projektu w sierpniu, kiedy to nie jest planowane posiedzenie plenarne Komisji.

Pozytywnie zostały natomiast zaopiniowane:

1)      projekt rozporządzenia Rady Ministrów zmieniającego rozporządzenie w sprawie rocznych opłat za prawo do dysponowania częstotliwością;

2)      projekt rozporządzenia Ministra Administracji i Cyfryzacji w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać kanały technologiczne;

3)      projekt rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowego zakresu danych zgromadzonych w bazach danych oświatowych, zakresu danych identyfikujących podmioty prowadzące bazy danych oświatowych, terminów przekazywania danych między bazami danych oświatowych oraz wzorów wydruków zestawień zbiorczych – z uwagami zgłoszonymi przez ZPP.

Sob., 26 Lp. 2014 0 Komentarzy Dodane przez: Grzegorz P. Kubalski