22 kwietnia Konwent Powiatów Województwa Małopolskiego przyjął stanowisko w sprawie dofinansowania realizacji zadań drogowych na drogach powiatowych w perspektywie finansowej 2014-2020. Konwent z satysfakcją przyjął do wiadomości, że w perspektywie finansowej 2014-2020 w Małopolskim Regionalnym Programie Operacyjnym zostały zapewnione środki na modernizację sieci dróg powiatowy.
Jednak zaniepokojenie Konwentu Powiatów Województwa Małopolskiego wzbudzają bardzo niskie kwoty jakie będą do dyspozycji na realizowania zdań dotyczących modernizacji dróg. Starostowie z Małopolski porównali bowiem wysokość kwot z poprzedniej perspektyw do wielkości obecnych. W efekcie okazało się, że nastąpiło realne obniżenie wsparcia finansowego modernizacji dróg w województwie małopolskim. Poprzednia alokacja sięgała 43 mln euro i był skierowana wyłącznie do powiatów ziemskich. Wprawdzie podana alokacja na lata 2014-2020 wynosi 65 mln euro, ale z tej kwoty 15 mln euro jest przeznaczonych dla ZIT, a w partycypacji pozostałej kwoty uwzględnione zostały Nowy Sącz i Tarnów.
Jak podkreślają starostowie w stanowisku, te skromne środki obarczone są warunkiem opracowania dokumentacji i realizacji inwestycji w standardzie technicznym drogi klasy Z, skutkiem czego radykalnie zostanie zmniejszony kilometraż dróg powiatowych objętych modernizacją.
Konwent Powiatów Województwa Małopolskiego wnosi o zwiększenie wartości wsparcia finansowego na drogi powiatowe i zmiany rygorystycznych oczekiwań związanych z parametrami technicznymi dróg powiatowych jako realizowanych w standardzie drogi klasy Z - na łagodniejsze, a tym samym mniej kosztochłonne. „Wierząc, że Marszałek i Zarząd Województwa Małopolskiego z równą troską oceniają potrzeby rozwojowe wszystkich wspólnot samorządowych Małopolski Województwa Małopolskiego - Konwent Starostów Województwa Małopolskiego wnosi o ponowne przeanalizowanie wysokości kwoty i zasad dofinansowania modernizacji dróg powiatowych” – napisano w tym dokumencie.