Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Nowy wiceminister edukacji do spraw współpracy z jst

Prezes Rady Ministrów Donald Tusk powołał 25 kwietnia 2012 r. Macieja Jakubowskiego na stanowisko podsekretarza stanu w Ministerstwie Edukacji Narodowej. Nowy wiceminister w resorcie ma odpowiadać za strategię zmian systemowych w edukacji i za efektywność finansowania edukacji, w tym za współpracę z samorządem terytorialnym, także za kształcenie nauczycieli. Rozprawę doktorską pisał o zarządzaniu szkołami na terenach wiejskich.

Jakubowski ma 37 lat. Jest doktorem nauk ekonomicznych i absolwentem socjologii na Uniwersytecie Warszawskim. Studiował także na University of Pittsburgh (Pensylwania, USA) oraz Ludwig-Maximilians-Universität (Monachium, Niemcy). Był również stypendystą Fundacji na rzecz Nauki Polskiej w Robert Schuman Centre for Advanced Studies, European University Institute (Florencja, Włochy).

Zainteresowania zawodowe Macieja Jakubowskiego to przede wszystkim polityka edukacyjna oraz badania empiryczne z zakresu ekonomii edukacji i rynku pracy, statystycznych metod ewaluacji programów publicznych oraz efektów decentralizacji.

Od 2006 roku adiunkt na Wydziale Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego. Od 2008 roku pracował jako analityk w zespole zarządzającym międzynarodowym badaniem PISA przy Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD) z siedzibą w Paryżu. Pracę zawodową zaczynał we współpracy z agencjami badań społecznych i badań rynku, koordynował też i realizował program badań społecznych w administracji samorządowej w Warszawie. W latach 2001-2005 był doradcą w Federacji Inicjatyw Oświatowych, a w latach 2004-2010 - ekspertem w Centrum Analiz Społeczno-Ekonomicznych (CASE).

Brał udział i kierował projektami dotyczącymi edukacji i rynku pracy na zlecenie polskich instytucji rządowych i samorządowych oraz m.in. Banku Światowego, United Nations Development Programme, Global Development Network. Reprezentował Polskę w projekcie OECD „Development of value-added models in education systems". Od 2005 roku pracował w zespole badawczym opracowującym wskaźniki edukacyjnej wartości dodanej w Centralnej Komisji Egzaminacyjnej. Jest współautorem metody EWD dla gimnazjów.

Jest autorem kilkudziesięciu publikacji z zakresu edukacji, ekonomii i socjologii. Pasjonuje się sportem (bieganie, pływanie, narciarstwo i wspinaczka), a także muzyką i podróżami.

Na podstawie: men.gov.pl

Pt., 4 Mj. 2012 0 Komentarzy Dodane przez: Rafał Rudka