Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Edukacja włączająca tematem komisji sejmowej

Edukacja włączająca tematem komisji sejmowej fotolia.pl

Komisja Edukacji, Nauki i Młodzieży rozpatrzyła w maju informację na temat edukacji włączającej (analiza działań podjętych w poprzednich latach i ich wpływu na efekty kształcenia).

Informację przedstawiła podsekretarz stanu w Ministerstwie Edukacji Narodowej – Izabela Ziętka.

Podsekretarz stanu wskazała, że Ministerstwo Edukacji Narodowej systematycznie prowadzi działania na rzecz poprawy jakości edukacji włączającej. Działania te ukierunkowane są przede wszystkim na: przygotowanie kadr poprzez rozwój zasobów dla edukacji włączającej (standardy zatrudniania nauczycieli specjalistów, adaptacje podręczników dostosowanych do potrzeb dzieci z niepełnosprawnościami), przygotowanie nowych rozwiązań merytoryczno-organizacyjnych dotyczących zintegrowanego systemu wczesnego wspomagania rozwoju dzieci i rodziny, identyfikowania potrzeb rozwojowych i edukacyjnych dzieci i uczniów. Ministerstwo przygotowuje również kampanię mającą na celu zwiększenie świadomości i budowania szacunku do drugiego człowieka oraz akceptacji i wsparcia dzieci i uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

W dyskusji poruszono m.in. kwestie: przygotowywanych zmian legislacyjnych i planowanego ich wejścia w życie, edukacji włączającej w zakresie szkolnictwa zawodowego, studiów podyplomowych dla nauczycieli kształcących w zakresie pracy z uczniami ze szczególnymi potrzebami, funkcjonowania szkół specjalnych i ich statusu oraz instrumentów finansowania programów wdrażających edukację włączającą.

Źródło: www.sejm.gov.pl 

Pt., 14 Czrw. 2024 0 Komentarzy Dodane przez: Katarzyna Liszka-Michałka