Komisja Edukacji, Nauki i Młodzieży rozpatrzyła w maju informację na temat edukacji włączającej (analiza działań podjętych w poprzednich latach i ich wpływu na efekty kształcenia).
Informację przedstawiła podsekretarz stanu w Ministerstwie Edukacji Narodowej – Izabela Ziętka.
Podsekretarz stanu wskazała, że Ministerstwo Edukacji Narodowej systematycznie prowadzi działania na rzecz poprawy jakości edukacji włączającej. Działania te ukierunkowane są przede wszystkim na: przygotowanie kadr poprzez rozwój zasobów dla edukacji włączającej (standardy zatrudniania nauczycieli specjalistów, adaptacje podręczników dostosowanych do potrzeb dzieci z niepełnosprawnościami), przygotowanie nowych rozwiązań merytoryczno-organizacyjnych dotyczących zintegrowanego systemu wczesnego wspomagania rozwoju dzieci i rodziny, identyfikowania potrzeb rozwojowych i edukacyjnych dzieci i uczniów. Ministerstwo przygotowuje również kampanię mającą na celu zwiększenie świadomości i budowania szacunku do drugiego człowieka oraz akceptacji i wsparcia dzieci i uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
W dyskusji poruszono m.in. kwestie: przygotowywanych zmian legislacyjnych i planowanego ich wejścia w życie, edukacji włączającej w zakresie szkolnictwa zawodowego, studiów podyplomowych dla nauczycieli kształcących w zakresie pracy z uczniami ze szczególnymi potrzebami, funkcjonowania szkół specjalnych i ich statusu oraz instrumentów finansowania programów wdrażających edukację włączającą.
Źródło: www.sejm.gov.pl