Ministerstwo Edukacji i Nauki przygotowało poradnik dla szkół dotyczący sztucznej inteligencji, w szczególności Chatu GPT. Zawarte są w nim m.in. wskazówki dotyczące rozpoznawania prac domowych napisanych przez aplikację.
„Sztuczna inteligencja niewątpliwie zmieni sposób, w jaki żyjemy i pracujemy, dlatego tak ważne jest rozumienie, jakie szanse i zagrożenia się z nią wiążą. Obecnie coraz większą popularnością cieszy się Chat GPT, z którego korzystają także uczniowie” – pisze resort edukacji. Dlatego została powołana grupa robocza “AI w Edukacji”, w ramach której Pełnomocnik Prezesa Rady Ministrów ds. GovTech, Pełnomocnik Ministra Edukacji i Nauki ds. Transformacji Cyfrowej - Justyna Orłowska, Dyrektor Centrum Transformacji Cyfrowej w Ministerstwie Edukacji i Nauki - Mateusz Rafał oraz Zastępca Dyrektora ds. Cyfryzacji Edukacji i Nauki w Instytucie Badań Edukacyjnych - Michał Przymusiński omawiają temat przyszłości i wykorzystania sztucznej inteligencji w edukacji m.in. z kluczowymi liderami opinii Microsoft i Microsoft dla Edukacji. Jak deklaruje MEiN grupa jest otwarta na współpracę z ekspertami zainteresowanymi tematyką sztucznej inteligencji.
Pierwszym działaniem było opracowanie we współpracy z Instytutem Badań Edukacyjnych specjalnego artykułu „Chat GPT w szkole - szanse i zagrożenia”, który zawiera m.in. informacje o tym, czym jest Chat GPT i jak wpływa na edukację, jakie zagrożenia rodzi jego użycie oraz jak sprawdzić czy praca domowa została przygotowana przez ucznia samodzielnie czy z użyciem bijącej rekordy popularności aplikacji.
Poradnik można pobrać na stronie Ministerstwa, klikając TUTAJ.