Związek Nauczycielstwa Polskiego z coraz większym niepokojem odbiera działania Krajowej Sekcji Oświaty i Wychowania NSZZ „Solidarność” zmierzające do podzielenia środowiska pracowników oświaty.
Zdaniem ZNP prowadzone przez „S” jednostronne negocjacje z rządem w sprawie nowego systemu wynagradzania nauczycieli są tego najlepszym przykładem. Związek nie rozumie stanowiska „Solidarności”, z którego wynika, że za cenę wzrostu wynagrodzeń o 15 proc. związek ten zgadza się na likwidację „przywilejów” nauczycielskich.
Wg Związek Nauczycielstwa Polskiego w Karcie Nauczyciela zapisane są obowiązki i uprawnienia nauczycieli, a nie przywileje. Niestety, zdaniem ZNP, wszystko wskazuje na to, że oświatowa „Solidarność” chce pozbawić nauczycieli istotnych dla nich zapisów zawartych w ustawie - Karta Nauczyciela.
Chcemy przypomnieć, że pragmatyka nauczycielska została nadana ustawą z dnia 1 lipca 1926 r. Stosunki służbowe nauczycieli - informuje ZNP.
Związek Nauczycielstwa Polskiego apeluje do „Solidarności” o zaprzestanie prowadzenia niebezpiecznej polityki dla środowiska oświaty. Polityki, która nie tylko dzieli to środowisko, ale również wypacza obraz zawodu nauczyciela w opinii publicznej.
ZNP protestuje stanowczo wobec oskarżania o próbę wywołania „totalnego chaosu”, rzekomo za utratę unijnych funduszy.
Związek Nauczycielstwa Polskiego wzywa rząd do podjęcia rozmów ze wszystkimi partnerami społecznymi, a nie tworzenia pozorów negocjacji, z których wyklucza się największy oświatowy związek zawodowy.
Jednocześnie ZNP domaga się godziwego, w swoim mniemaniu, wzrostu nauczycielskich wynagrodzeń, ale nie kosztem likwidacji dotychczasowych uprawnień.
Źródło: znp.edu.pl