Ponieważ rośnie liczba skarg wpływających do Rzecznika Praw Dziecka dotyczących realizacji praw uczniów z niepełnosprawnościami, Rzecznik w wystąpieniu do Ministra Edukacji narodowej zapytał o działania poprawiające sytuację takich uczniów.
Jak wskazano w wystąpieniu Rzecznik Praw Dziecka wielokrotnie wskazywał na potrzebę podniesienia jakości kształcenia uczniów z niepełnosprawnościami. Teraz dopytuje MEN m.in. o efekt prac nad przygotowaniem projektu, który umożliwiłby doposażenie poradni psychologiczno-pedagogicznych w nowoczesne narzędzia do diagnozy i terapii, doskonalenie warsztatu pracowników poradni w zakresie umiejętności diagnostycznych i terapeutycznych oraz opracowanie i upowszechnianie standardów pracy poradni. Rzecznik zapytał również o projekty, które miałyby wesprzeć szkoły w zakresie indywidualizacji pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Rzecznik zwrócił się do MEN o informacje dotyczące rezultatów działań, z uwzględnieniem propozycji zmian w przepisach dotyczących precyzyjnego kierowania środków finansowych z subwencji oświatowej na potrzeby dzieci ze szczególnymi potrzebami edukacyjnymi oraz wspomaganie szkół i nauczycieli w efektywnej pracy z tą grupą dzieci.
Źródło: www.brpd.gov.pl