Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Dobre praktyki na rzecz ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi

Dobre praktyki na rzecz ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi fotolia.pl

Ośrodek Rozwoju Edukacji i jego Wydział Specjalnych Potrzeb Edukacyjnych (WSPE) zaprasza nauczycieli, dyrektorów i specjalistów pracujących na rzecz ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (SPE) na każdym etapie edukacyjnym, do nadsyłania i publikowania, w ramach Banku WSPE materiałów opisujących dobre praktyki w dziedzinie:

  • rozwiązań merytorycznych, mających na celu wspomaganie ucznia ze SPE i jego rodziców, a także nauczycieli, dotyczących np. specyfiki pracy z uczniem z określoną niepełnosprawnością, dysfunkcją lub zdolnością, efektywnej współpracy ze specjalistami Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej;
  • rozwiązań organizacyjnych w przedszkolach, szkołach i placówkach na rzecz ucznia ze SPE, np. tworzenia koalicji na rzecz ucznia ze SPE, dotyczącej powoływania i organizacji zespołów w przedszkolu, szkole czy placówce, włączania do współpracy organizacji pozarządowych, wolontariatu;
  • efektywności pracy powoływanych zespołów, np. skutecznej współpracy w zespole, tworzenia w pracy z uczniem ze SPE narzędzia jakim jest Indywidualny Program Edukacyjno-Terapeutyczny (IPET), sposobów mierzenia postępów ucznia, włączania do owocnej współpracy rodziców ucznia ze SPE.

Dobre praktyki w obszarze organizacji kształcenia i pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla ucznia ze SPE mają w założeniu wspierać szkoły ogólnodostępne w realizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej, a tym samym optymalizować działania z obszaru edukacji włączającej.
Bank chce wykorzystać dla dobra wspólnego przede wszystkim doświadczenie szkół integracyjnych, które mają wiedzę i umiejętności w dziedzinie tworzenia i realizacji IPET czy powoływania i funkcjonowania zespołów ds. integracji, w których wspólnie planuje się pracę dla uczniów objętych integracją.

Cenne będą również doświadczenia placówek specjalnych dotyczące wspierania uczniów, dla których odpowiedni kierunek pracy wspomagającej ucznia, nadaje się w powoływanych w tych placówkach zespołach specjalistów pracujących z uczniem z niepełnosprawnością. Równie ważne będą także przykłady dobrych praktyk dotyczące organizacji i realizacji edukacji włączającej w przedszkolach i szkołach ogólnodostępnych.

Więcej szczegółów można znaleźć na stronie Ośrodka Rozwoju Edukacji.

źródło: ore.edu.pl

Pt., 27 Wrz. 2013 0 Komentarzy Dodane przez: Tadeusz Narkun