Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Zarządzanie szkołami i placówkami publicznymi: konkurs na dyrektora szkoły

Zarządzanie szkołami i placówkami publicznymi: konkurs na dyrektora szkoły fotolia.pl

Kandydata na stanowisko dyrektora szkoły lub placówki wyłania się w drodze konkursu ogłoszonego przez organ prowadzący tej szkoły lub placówki. Kandydatowi wyłonionemu w drodze konkursu nie można odmówić powierzenia stanowiska dyrektora.

Informację o ogłoszeniu konkursu organ prowadzący publiczne przedszkole, publiczną szkołę lub publiczną placówkę zamieszcza na swojej stronie internetowej i w miejscu ogólnodostępnym w swojej siedzibie lub w inny zwyczajowo ustalony sposób.

Termin do składania ofert przez kandydatów, nie może być krótszy niż 14 dni od dnia zamieszczenia informacji o ogłoszeniu konkursu.

W celu przeprowadzenia konkursu organ prowadzący szkołę lub placówkę powołuje komisję konkursową w składzie:

  1. trzech przedstawicieli organu prowadzącego szkołę lub placówkę;
  2. dwóch przedstawicieli organu sprawującego nadzór pedagogiczny;
  3. po jednym przedstawicielu:
    1. rady pedagogicznej,
    2. rady rodziców,
    3. zakładowych organizacji związkowych, przy czym przedstawiciel związku zawodowego nie może być zatrudniony w szkole lub placówce, której konkurs dotyczy .

Sprawy powołania komisji konkursowej, w tym także desygnowanie przedstawicieli organu prowadzącego szkołę wykonuje organ wykonawczy gminy (Wyrok Naczelnego Sądu Administracyjnego z dnia 26 lipca 2005 r.I OSK 595/2005). Ma prawo także do unieważnienia konkursu (Wyrok Naczelnego Sądu Administracyjnego z dnia 1 września 2005 r.I OSK 328/2005).

Posiedzenie komisji odbywa się nie później niż w ciągu 14 dni roboczych od upływu terminu składania ofert przez kandydatów, który wskazany został w ogłoszeniu konkursu.

Postępowanie konkursowe przebiega dwuetapowo:

  • I etap - komisja, na podstawie złożonej oferty, podejmuje uchwałę o dopuszczeniu lub odmowie dopuszczenia kandydata do postępowania konkursowego (zwykłą większością głosów w głosowaniu jawnym)
  • II etap – rozmowa z każdym z kandydatów dopuszczonych do postępowania konkursowego. Komisja ma możliwość zadawania pytań.

Komisja wyłania kandydata na stanowisko dyrektora w głosowaniu tajnym. Każdy z członków komisji dysponuje jednym głosem. Wygrywa osoba która otrzyma bezwzględną większość głosów obecnych członków komisji (przeprowadza się maksymalnie dwa głosowania a jeżeli nie wyłonią zwycięzcy komisja stwierdza nierozstrzygnięcie konkursu).

Z posiedzenia komisji sporządza się protokół a całą dokumentacje konkursową wraz z jego wynikiem komisja przekazuje do organu prowadzącego.

Organ prowadzący publiczne przedszkole, publiczną szkołę lub publiczną placówkę zatwierdza konkurs albo unieważnia konkurs i zarządza ponowne jego przeprowadzenie w razie stwierdzenia:

  1. nieuzasadnionego niedopuszczenia kandydata do postępowania konkursowego
  2. przeprowadzenia przez komisję postępowania konkursowego bez wymaganego udziału 2/3 jej członków
  3. naruszenia tajności głosowania
  4. innych nieprawidłowości, które mogły mieć wpływ na wynik konkursu.

Źródło: Rozporządzenie MEN z dnia 8 kwietnia 2010 r. w sprawie regulaminu konkursu na stanowisko dyrektora publicznej szkoły lub publicznej placówki oraz trybu pracy komisji konkursowej

Pt., 2 Sp. 2013 0 Komentarzy Dodane przez: Katarzyna Liszka-Michałka