Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Kraków bez szpecących reklam. Uchwała krajobrazowa weszła w życie

Kraków bez szpecących reklam. Uchwała krajobrazowa weszła w życie fotolia.pl

Od 1 lipca br. przedsiębiorcy chcący wystawiać swoje reklamy na terenie Krakowa muszą postępować zgodnie z wymogami tzw. uchwały krajobrazowej. Zakończył się bowiem dwuletni okres przygotowawczy na dostosowanie tablic i urządzeń reklamowych do nowych wytycznych.

Od 1 lipca 2022 r. w Krakowie obowiązują nowe zasady sytuowania szyldów i reklam, ogrodzeń i obiektów małej architektury. Uchwała krajobrazowa dzieli miasto na trzy strefy i podobszary określające zasady sytuowania urządzeń reklamowych w Krakowie. 

Po 1 lipca 2022 r. należy liczyć się z postępowaniem administracyjnym, które może zakończyć się naliczeniem kar pieniężnych za każdy dzień trwania tego postępowania – aż do momentu dostosowania szyldu, tablicy reklamowej, urządzenia reklamowego lub jego usunięcia.

Kara za 1m2 szyldu, tablicy reklamowej, urządzenia reklamowego niezgodnego z zapisami uchwały krajobrazowej to 122 zł dziennie (z odsetkami).

W przypadku prowadzonych postępowań dotyczących nośników reklamowych zamontowanych przed 1 lipca 2020 r., właściciele reklam niezgodnych z uchwałą krajobrazową lub właściciele gruntu, na którym jest umiejscowiona taka reklama – byli informowani, że mają czas na dostosowanie ich do wytycznych, zawartych w uchwale do 1 lipca 2022 r. W takim przypadku nie były nakładane kary finansowe, jedynie właściciele reklam byli powiadamiani, że jeżeli to nie nastąpi w wyznaczonym czasie, wówczas zostaną nałożone sankcje wynikające z przepisów o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym.

Dla nośników reklamowych, które zostały zamontowane po wejściu w życie uchwały, organ gromadzi dokumentację, w tym nakazuje właścicielowi reklamy przedstawienie dokumentów potwierdzających zgodność tej reklamy z zapisami uchwały.

Od początku obowiązywania uchwały krajobrazowej usunięto ponad 1500 reklam, a w drodze prowadzonych postępowań za nielegalne zajęcie pasa drogowego, interwencji, braku możliwości kontynuacji decyzji zezwalającej na zajęcie – liczba decyzji o odmowie zezwolenia na zajęcie pasa drogowego wyniosła 862.

Źródło: Miasto Kraków

Pt., 15 Lp. 2022 0 Komentarzy Dodane przez: Małgorzata Orłowska