Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Reklama w pasie drogowym decyduje treść i cel

Reklama w pasie drogowym decyduje treść i cel fotolia.pl

Spór w opisywanej sprawie sprowadza się do przesądzenia jaki charakter miały informacje o przerwie w dostawie energii elektrycznej znajdujące się na latarniach oświetleniowych i słupach elektroenergetycznych posadowionych w pasach drogowych w szczególności czy jak to uznały organy obu instancji są to reklamy za umieszczenie których bez zgody zarządcy drogi na stronę skarżącą została nałożona kara pieniężna.

Według oceny Sądu, organy błędnie uznały, że arkusze papieru o formacie A4 można uznać za nośnik informacji wizualnej wraz z jej elementami konstrukcyjnymi i zamocowaniami stanowiący reklamę w rozumieniu ustawy o drogach publicznych.

Reklama to nie tylko urządzenie, obiekt budowlany. Istotne jest jaka jest treść i cel reklamy. Reklama jest z pewnością informacją o towarach i usługach oraz zachętą potencjalnych klientów do nabycia reklamowanych towarów lub świadczonej usługi.

W niniejszej sprawie organ błędnie powołał się na wyrok Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 25 lutego 2016 r., sygn. akt VI SA/Wa 2094/15 albowiem wyrok ten został wydany w innych okolicznościach sprawy. Mianowicie w ww. sprawie chodziło o przyklejony do słupa plakat reklamujący skorzystanie z usług kredytowych spółki (...). Tymczasem w niniejszej sprawie skarżąca umieściła na należących do niej latarniach i słupach informację o przerwach w dostawie energii elektrycznej, wypełniając w ten sposób swój obowiązek wynikający z przepisów prawa.

Wyrok Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 6 lipca 2017 r. VI SA/Wa 68/17

Źródło: CBOSA

Pt., 27 Prn. 2017 0 Komentarzy Dodane przez: Marcin Maksymiuk