Podczas tegotygodniowych obrad Sejm uchwalił nowelizację ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym. Ustawa doprecyzowuje przepis regulujący wyznaczanie przez wójta, burmistrza lub prezydenta miasta terminu na wnoszenie uwag do projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.
Ponadto, doprecyzowane zostały przepisy regulujące wnoszenie uwag do projektu planu miejscowego w formie elektronicznej. Uściślono, że chodzi o podpis elektroniczny w rozumieniu ustawy z 18 września 2001 r. o podpisie elektronicznym. Zgodnie z nowelizacją również uwagi przekazane przy użyciu profilu zaufanego ePUAP lub za pomocą elektronicznej skrzynki podawczej będą uważane za wniesione w formie pisemnej.
Projekt wpłynął do Sejmu 3 września 2012 r. z inicjatywy grupy posłów KP PSL. Pierwsze czytanie odbyło się 6 grudnia 2012 r. w Komisji Infrastruktury oraz Komisji Samorządu Terytorialnego i Polityki Regionalnej. Drugie czytanie miało miejsce 3 stycznia br.
Uchwalona ustawa trafi do Senatu.
Źródło: Sejm RP