O marce w przestrzeni wirtualnej i tegorocznej edycji Kongresu Profesjonalistów Public Relations rozmawiamy z dr. hab. Dariuszem Tworzydło, prof. UW, organizatorem najstarszego i największego wydarzenia PR w Polsce.
Już tylko niespełna miesiąc dzieli nas od Kongresu PR, który tradycyjnie odbędzie się w Rzeszowie. W tym roku tematem przewodnim wydarzenie jest: Marka w przestrzeni wirtualnej – interakcja, dialog, kryzys. Dlaczego akurat taka tematyka?
Dr hab. Dariusz Tworzydło, prof. UW: Zagadnienia, o których będziemy rozmawiali w tym roku, zostały wskazane w badaniach przeprowadzonych wśród uczestników ubiegłorocznego Kongresu jako najbardziej aktualne, warte omówienia i analizy. Temat przewodni wydarzenia jest istotny ze względu na różnorodność działań i interakcji, które występują w przestrzeni wirtualnej. Musimy mieć świadomość tego, że gromadzenie danych, śledzenie rynku i umiejętny dialog są kluczowymi elementami zarówno w procesie zapobiegania kryzysom, jak i reagowania na nie. Skuteczna komunikacja kryzysowa opiera się natomiast na zrozumieniu tego, co mówią o organizacji jej odbiorcy. Wiedza ta pozwala wychwycić niepożądane informacje i unikać daleko idących konsekwencji.
Jakie są największe wyzwania związane z digital PR?
Dr hab. Dariusz Tworzydło, prof. UW: Moim zdaniem największym wyzwaniem jest umiejętność rozpoznawania, a następnie wykorzystywania kanałów, z których korzystają odbiorcy naszych komunikatów. Konieczny jest również stały monitoring tego, co dzieje się w przestrzeni wirtualnej, ponieważ w ten sposób można nie tylko zabezpieczyć organizację, ale także odpowiadać na wyzwania nowych czasów.
Kongres jest adresowany nie tylko do osób zajmujących się public relations w praktyce, ale również do badaczy specjalizujących się w tym obszarze? Czy to oznacza, że podczas Kongresu perspektywa praktyków i podejście naukowe się przenikają?
Dr hab. Dariusz Tworzydło, prof. UW: Od początku naszym założeniem było stworzenie przestrzeni do wymiany poglądów, dzielenia się wiedzą oraz integracji środowisk. Podczas Kongresu świat nauki i praktyki przenika się. Efektem wymiany doświadczeń są między innymi publikacje i badania naukowe. We wrześniu zapraszamy na konferencję ,,Zintegrowana komunikacja marketingowa w erze digitalizacji. Tworzenie więzi społeczno-gospodarczych. Zagrożenia i szanse cyfrowej komunikacji”.
Z jakimi korzyściami wiąże się udział w Kongresie Profesjonalistów Public Relations, a zwłaszcza w tegorocznej edycji wydarzenia?
Dr hab. Dariusz Tworzydło, prof. UW: Każda edycja Kongresu jest niepowtarzalna. Podczas konferencji eksperci będą oceniać trendy, prezentować case studies, dzielić się doświadczeniem. Uczestnicy wydarzenia usłyszą prelekcje: o sile influencerów, sztucznej inteligencji, kryzysach w Internecie oraz o skutecznym budowaniu silnej i rozpoznawalnej marki. Podczas wydarzenia omawiane będą zmiany, jakie następują w branży oraz na rynku public relations. Udział w Kongresie to także dobra okazja do nawiązania kontaktów. To wydarzenie skierowane jest do każdego, kto na co dzień zajmuje się public relations i chce poszerzyć swoją wiedzę. Zapraszam do zapoznania się z całym programem Kongresu, który znajduje się na stronie www.kongrespr.pl.