Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Nowe podejście do nauki online - blisko 1/4 Polaków uczy się dla siebie!

Nowe podejście do nauki online - blisko 1/4 Polaków uczy się dla siebie! fotolia.pl

Edukacja online to codzienność dla milionów osób – i to od wielu lat. Wystarczy tylko dostęp do internetu, a ogromne zasoby wiedzy stoją otworem. Platformy e-learningowe otworzyły drzwi do nowych możliwości rozwoju – zarówno zawodowego, jak i osobistego – szczególnie zyskując na popularności w okresie pandemii, kiedy tradycyjne modele edukacji zostały wystawione na próbę. W 2021 roku aż 50% dorosłych Polaków uczyło się z wykorzystaniem internetowych materiałów – jest jasne, że z roku na rok ten odsetek będzie wzrastał. Jakie inne zmiany czekają edukację online?

Polacy lubią się uczyć
Co o e-learningu mówią liczby? Lubimy się uczyć! Jak wynika z badania “Rozwój kompetencji – uczenie się dorosłych i sektor szkoleniowo-rozwojowy. 2021/2022” przeprowadzonego przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości i Uniwersytet Jagielloński, 71% dorosłych Polek i Polaków kontynuuje naukę po zakończeniu etapów obowiązkowej edukacji w sposób nieformalny. Ponad połowa tej grupy korzysta przy tym z zasobów internetowych. To dominujący sposób uczenia się szczególnie wśród młodszych osób – w 2021 r. z e-learningu korzystało 65% osób w wieku 18–24 lat i 62% osób w wieku 25–34 lat. Z każdym rokiem zwiększa się również odsetek osób starszych, które uczą się online – obecnie 21% osób w wieku powyżej 65 lat zdobywa edukację w internecie. Dodatkowo, szkolenia stacjonarne czy zajęcia z nauczycielem/lektorem coraz częściej są zastępowane przez kursy online.

Na popularności zyskuje także nowe podejście do nauki online – co je charakteryzuje? Coraz częściej użytkownicy internetu sięgają po kursy online, które są związane z ich osobistymi zainteresowaniami – spora grupa osób wybiera e-learning dla własnej satysfakcji i przyjemności czy w ramach nowego hobby. Aż 24% badanych edukuje się w dziedzinach, które nie są związane z ich rozwojem zawodowym.

– Można przypuszczać, że te zachowania są odpowiedzią na szybkie tempo życia i presję na ciągłe podnoszenie własnych kwalifikacji – obecnie istotniejszy staje się samorozwój i poczucie spełnienia - komentuje Agata Kołodyńska, wiceprezeska Nowych Motywacji.

Źródło: IP

Śr., 12 Czrw. 2024 0 Komentarzy Dodane przez: Katarzyna Sekuła