Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Odpowiednie zachowanie podczas biznesowego obiadu

Odpowiednie zachowanie podczas biznesowego obiadu fotolia.pl

Obiad biznesowy to posiłek ściśle związany z interesami firmy. Partnerzy biznesowi często załatwiają sprawy służbowe podczas obiadu. To idealny moment na wykazanie się dobrymi manierami oraz etykietą biznesową.  

Poniżej przedstawiamy kilka cennych wskazówek zamieszczonych na portalu tipy.pl,  dotyczących odpowiedniego zachowania podczas obiadu biznesowego:

  1. Wybierz restaurację z rozwagą. Niech będzie to miejsce przyjemne i na tyle ciche, by można było spokojnie przeprowadzić rozmowę. Nie zabieraj klienta do chińskiej restauracji, jeśli nienawidzi on chińszczyzny. Sekretarka lub asystentka klienta może być w tym względzie doskonałym źródłem informacji.
  2. Bądź uprzejmy. Zapytaj klienta, jakiego rodzaju potrawy preferuje. Spraw, żeby klient poczuł się wyjątkowy i pozwól, by on pierwszy dokonał wyboru. Zamówienie złóż w imieniu was obu.
  3. Bądź uważny, ale spraw, żeby klient czuł się przy tobie zrelaksowany. Nie przechodź do interesów zaraz po złożeniu zamówienia. Popracuj nad swoim zachowaniem w trakcie lunchu. Nie zadawaj klientowi pytań, gdy będzie miał usta pełne jedzenia.
  4. Z omawianiem kluczowych kwestii poczekaj do końca obiadu. Do rozmowy przejdź przy deserze lub ostatniej filiżance kawy. Klient syty, to klient bardziej podatny na robienie z Tobą intersów.
  5. Zakończ obiad pozytywnym akcentem. Bądź uprzejmy niezależnie od tego, czy uda ci się podpisać umowę, czy nie. Do interesów możesz przecież wrócić podczas kolejnego spotkania.
  6. Zapłać rachunek i odprowadź gościa do samochodu lub (jeśli to ty go przywiozłeś) odwieź go do biura. Uściśnij mu dłoń i podziękuj za to, że skorzystał z twojego zaproszenia.

Wskazówki i ostrzeżenia:

  • Niewłaściwe, niegrzeczne lub nachalne zachowanie podczas obiadu może skutecznie zniechęcić klienta do nawiązania z tobą stosunków handlowych.
  • Najlepsze efekty uzyskasz, jeśli obiad będzie smakowity!
  • Najlepiej, jeśli w trakcie obiadu nie będziecie spożywać alkoholu, o ile klient bezpośrednio nie wyrazi na to ochoty.
  • Nie nadużywaj alkoholu w trakcie spotkań biznesowych

Źródło: www.tipy.pl

Pon., 23 St. 2012 0 Komentarzy Dodane przez: Dawid Kulpa