Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Nie daj się wciągnąć w biurowe plotki

Nie daj się wciągnąć w biurowe plotki fotolia.pl

W biurze na pewno nie brakuje powodów, by uciąć sobie miłą pogawędkę ze współpracownikami. Plotki, które prędzej czy później się pojawią, to również element codziennego życia biurowego. Dla wielu z nas jest to element stresujący i odrywający od efektywnej pracy…

Jeśli czujesz, że Twoje biuro, aż huczy od różnych opowieści, a Ty jesteś tym po prostu zmęczony – zastosuj 5 tricków serwisu rekrutacyjnego MonsterPolska.pl, by nie dać się w nie wciągnąć:

Unikaj grup plotkarzy

Jednym z najczęstszych miejsc, w którym gromadzą się plotkujące osoby, jest zaplecze socjalne. Nieważne, czy przebywasz tam dłuższą chwilę jedząc lunch, czy przyszedłeś zrobić tylko herbatę – możesz nieświadomie usłyszeć strzępek jakiejś historii lub opowieści, która krąży po firmie. Chociaż trudno udawać, że tego nie słyszeliśmy – warto przezwyciężyć pokusę wysłuchania jej do końca i szybko opuścić miejsce zebrania pracowników.

Nie upubliczniaj niepotwierdzonych informacji

Najgorszą rzeczą, jaką możesz zrobić to udostępnić plotkę, którą usłyszałeś od innej osoby. Pogłoski mogą rozprzestrzenić się niczym pożar. W żadnym wypadku nie puszczaj do biurowego obiegu sensacyjnych historii. Zwłaszcza wtedy, gdy są mało prawdopodobne. Jeśli usłyszałeś niepokojącą informację, np. o redukcji etatów, udaj się najpierw do szefa i szczerze zapytaj, czy jest ona prawdą i czy Twoja pozycja jest zagrożona. Przełożony to najbardziej wiarygodne źródło informacji i wszelkie pytania lub wątpliwości należy w pierwszej kolejności poruszać właśnie z nim.

Nie przekraczaj granic

Może Ci się wydawać, że nawiązałeś bliższą relację z którymś ze współpracowników i możesz powierzyć mu wszystkie sekrety biurowe. Zachowaj jednak ostrożność – nigdy nie wiesz, czy osoba, którą obdarzasz zaufaniem, jest tego warta. Pamiętaj o zasadach etyki w pracy oraz poufności.

Nie angażuj się w dyskusje

Kiedy słyszysz, że Twój współpracownik przekazuje negatywne wiadomości, np. o przełożonym, dyskretnie wycofaj się z dyskusji. Jeśli przełożony dowiedziałby się o tym, że plotkujesz na jego temat – mogłoby kosztować Cię to utratę jego zaufania, a nawet pracy.

Trzymaj się swoich wartości

Aby nie dać się w wciągnąć w biurowe plotki, zawsze bądź stanowczy oraz konsekwentnie odmawiaj udziału w takich dyskusjach. Wiernie trzymaj się swoich zasad i nie idź na kompromisy. Unikniesz problemów w miejscu pracy, jeśli pozostaniesz neutralny oraz dyskretny.

Pt., 19 Prn. 2018 0 Komentarzy Dodane przez: Dawid Kulpa