Mniejsze i większe konflikty w pracy, według różnych źródeł, miewa nawet 90 procent pracowników – nie da się ich uniknąć. Na ich powstawanie i zaognianie wpływ ma wiele czynników, a konflikty nierozwiązywane lub rozwiązywane w niekonstruktywny sposób mogą być fatalne w skutkach dla pracodawców, współpracowników i podwładnych. Jakie są najczęściej spotykane efekty konfliktów w miejscu pracy?
Jak wynika z badania przeprowadzonego przez firmę Workfront, najczęstsze efekty konfliktów w pracy to:
- Spadek produktywności – doświadcza go 40% pracowników,
- Spadek pewności siebie (zarówno indywidualny jak i zespołowy) – 19%
- Przegapione terminy oddania pracy – 18%
- Spadek morale, zwiększona rotacja pracowników – 16%
- Inne konsekwencje – 3%
Globalnie, konflikty w pracy zdarzają się coraz częściej, co niewątpliwie wynika z dłuższego czasu spędzanego w biurach i większego stresu, jaki odczuwamy na co dzień.
Źródło: infopraca.pl oraz workfront.com