Atmosfera w pracy jest jednym z najważniejszych czynników wpływającym na satysfakcję z zatrudnienia, a co za tym idzie również na efektywność oraz zaangażowanie pracowników. Dobra atmosfera zależy w znaczącym stopniu od relacji, jakie panują między pracownikami. Jakie gesty współpracowników cenimy najbardziej?
W badaniu przeprowadzonym przez firmę CV-Library, zapytano pracowników jakie gesty dobrej woli od kolegów i koleżanek w pracy cenią sobie najbardziej.
Otóż, najbardziej cenimy sobie:
- Otwarte okazywanie wsparcia przez kolegę – ceni je 58,6% pracowników
- Przygotowanie przez kolegę kawy lub herbaty – 43,3%.
- Bycie skomplementowanym za pracę – 32,7%
- Otrzymanie konstruktywnego feedbacku – 28,2%
- Poranne powitanie z uśmiechem – 26,6%
- Pomoc kolegi, kiedy pracy jest za dużo – 24%
- Nauczenie się czegoś nowego od kolegi – 19%
- Słodycze, które kolega z zespołu przynosi do pracy – 13,8%
- Wzięcie zmiany przez kolegę, kiedy tego potrzebujemy – 3,5%
- Śmieszny/rozweselający email – 3,3%
Pamiętajmy, że jesteśmy odpowiedzialni za atmosferę w swoim biurze/otoczeniu. Potraktujmy zatem tę listę jako wskazówkę, co można zrobić, by uprzyjemnić drugiej osobie dzień. Miejmy to na uwadze tym bardziej w nadchodzącym okresie świąt.
Źródło: cv-library.co.uk oraz infopraca.pl