To, w jakich warunkach pracujemy ma znaczący wpływ na to, w jakim stopniu jesteśmy zadowoleni ze swojej pracy. Jakie czynniki wpływają na atrakcyjność miejsca pracy? O jakich biurach marzymy?
British Council for Offices (Brytyjska Rada Biur) przy współpracy z firmą Savills przygotowała raport: What Workers Want 2016, w którym to m.in. zebrano najważniejsze z punktu widzenia pracowników cechy idealnego biura.
Najważniejsza jest lokalizacja
90% osób nie chce dojeżdżać do biura dłużej niż pół godziny. Poza bliską odległością od domu, pracownicy nie chcą też pracować w „centrum niczego” – oczekują dostępu do sklepów, siłowni, punktów usługowych, by móc załatwiać różne prywatne sprawy w drodze do i z pracy.
Czyste biuro i łatwy dostęp do toalet
80% osób chce by w biurze było czysto, a dla 75% pracowników ważne jest, by toalety były przyjemne i w wystarczającej liczbie.
Ponadto dla pracowników ważne jest:
- miejsce do przechowywania rzeczy osobistych,
- mobilny dostęp do Internetu w każdym miejscu budynku,
- przestrzeń do pracy w skupieniu,
- miejsce do zjedzenia posiłku,
- parking dla samochodu.
Trend eko
W oczach pracowników zyskują też budynki ekologiczne, z ogrodami, lub tarasami i przyjemnym widokiem z okna. Dla „fit pracowników” liczy się również miejsce na przechowywanie roweru oraz dostęp do prysznica.
Mniej istotne…
Mniejsze znaczenie dla pracowników ma miejsce dla palących, pokój do modlitwy, dostępność żłobka i networking z innymi firmami (wolimy mieć biura „dla siebie”). Zaledwie nieco pond 20% pracowników wskazało biuro typu open space za plus biurowca.
Autorami raportu są Steven Lang i Simon Preece z firmy Savills, międzynarodowego dostawcy usług na rynku nieruchomości, przy współpracy z British Council For Offices, wiodącą brytyjską organizacją poruszającą tematykę biur, zrzeszającą architektów, prawników, właścicieli powierzchni biurowej oraz agencje pośrednictwa.
Źródło: Raport „What Workers Want 2016” oraz infopraca.pl