Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

"Profesjonalne prowadzenie szkoleń" (cz.1) Nawiązanie i utrzymanie kontaktu z grupą

fotolia.pl

Podczas prowadzenia szkolenia, jednym z najważniejszych elementów jest nawiązanie i utrzymanie dobrego kontaktu z grupą.

Toteż, by pokazać nasz profesjonalizm w tym względzie:

  • Pamiętajmy o sile pierwszego wrażenia, gdyż w dużym stopniu ma ono wpływ na nawiązywanie relacji interpersonalnych.
  • Zachowujmy się naturalnie. Ludzie, intuicyjnie wyczuwają to, co jest sztuczne w zachowaniu drugiego człowieka.
  • Bądźmy uważnymi obserwatorami. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że uda nam się dostrzec te sytuacje i elementy, które utrudniają kontakt.
  • Okazujmy należny szacunek uczestnikom.
  • Posługujmy się zrozumiałym językiem (np. jeżeli prowadzimy szkolenie, kurs komputerowy dla seniorów, nie używajmy informatycznych, skomplikowanych zwrotów).
  • Bądźmy asertywni w sensie okazywania chęci nawiązania kontaktu z uczestnikami szkolenia i otwarcia się na wymianę przekazywania doświadczeń (pamiętajmy, że my także możemy się czegoś nauczyć od uczestników szkolenia).
  • O ile to niewielkie szkolenie (10 -15 osób) postarajmy się zapamiętać imiona uczestników.
  • Nie stwarzajmy dystansu pomiędzy nami a uczestnikami szkolenia (np. podczas przerw na kawę, możemy podchodzić do uczestników i próbować dowiedzieć się czegoś na ich temat). W trakcie szkolenia, gdy pracują w grupach powinniśmy podejść do każdego (poświecić uwagę każdemu).

Pamiętajmy
By nawiązać i utrzymać dobry kontakt z uczestnikami szkolenia, wykorzystujmy doświadczenia z poprzednich zajęć, które prowadziliśmy. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że uda nam się znaleźć kilka uniwersalnych (własnych) sposobów.

Źródło: forum-szkolenia.pl spec.pl oraz edulider.pl

Wt., 25 Lt. 2014 0 Komentarzy Dodane przez: Dawid Kulpa