Coraz częściej, o własny wizerunek dbają osoby z różnych branż, którym zależy na budowaniu stabilnej kariery zawodowej. Jednym z narzędzi, jakie można do tego celu wykorzystać, jest osobista strona www.
Jakie plusy daje nam personalna strona www, na której umieścimy informacje o sobie, swoich kompetencjach i dokonaniach?
- Własny adres www i profesjonalnie przygotowana własna strona to przede wszystkim budowanie wizerunku osoby nowoczesnej, zaznajomionej z trendami, otwartej odważnej i kreatywnej – a to wszystko cechy, które liczą się na współczesnym rynku pracy.
- Link, pod którym kryją się nasze zawodowe osiągnięcia możemy niemalże dowolnie umieszczać w Internecie – w serwisach społecznościowych, na profilach branżowych typu serwis Goldenline, LinkedIn, Profeo – dzięki temu jeszcze bardziej zwiększamy swoje szanse na dotarcie do osoby, która może uznać, że nasze kompetencje są tym, czego szuka ona w swojej firmie.
„Media społecznościowe coraz częściej wykorzystywane są w rekrutacji" – podkreśla Oskar Błachut – Social Media Specjalista w agencji PR VanguardPR. „Pracodawcy, którzy mają trudność w znalezieniu specjalistów nie ograniczają się jedynie do dawania ogłoszeń o pracę – coraz częściej szukają pracowników poprzez społecznościówki czy mikroblogi. Link do własnej strony umieszczony w miejscach gdzie bywają nasi potencjalni pracodawcy zwiększa szanse na to, że pracodawca znajdzie nas nawet wtedy, kiedy aktywnie nie szukamy pracy czy zlecenia" – dodaje Błachut. - Adres naszej witryny możemy umieścić np. na wizytówce, którą wręczamy przy okazji spotkań biznesowych i towarzyskich. Networking, czyli budowanie profesjonalnej sieci kontaktów to obecnie jedna z najdynamiczniej rozwijających się metod poszukiwania kontrahentów i pracodawców. Wręczając wizytówkę z naszym adresem www zwiększamy szanse na to, że ktoś zapozna się z naszymi osiągnięciami i zaprosi nas do współpracy.
- Własne strona pozwala na budowanie wizerunku w wyszukiwarkach. Coraz więcej osób – czy to rekruterów czy partnerów biznesowych szuka informacji o osobach w wyszukiwarce. Nasza obecność w wyszukiwarce to ułatwienie dla poszukujących i jednocześnie działania z zakresu personal branding – budowania osobistej marki.
Anna Sikorska, dyrektor Adseo, firmy zajmującej się marketingiem w wyszukiwarkach podkreśla, że: „Własna strona internetowa zawierająca opis dokonań i profil osobowy może być pozycjonowana – zarówno na dane personalne jak i na hasła związane z branżą właściciela strony – dzięki temu, osoba, która poszukuje takiego specjalisty jak my, może nas łatwiej znaleźć w Internecie". Pozycjonowanie własnej strony na dane personalne jest ważne wtedy, kiedy mamy popularne nazwisko i jest wiele osób o takich danych jak nasze.
„Nadal wiele osób łączy pierwsze wyniki wyszukiwarki z pojęciem „dobrego produktu" – uważając, że pierwsze wyniki odzwierciedlają wysoką jakość i popularność. Jeśli mamy popularne nazwisko, a mimo to odnośnik do naszej osoby znajduje się wysoko na liście wyników wyszukiwania tworzy to wrażenie bycia ekspertem i osobą znaczącą" – dodaje Anna Sikorska. - Łatwość przesyłu danych to kolejny plus własnej strony – kiedy nasz znajomy zadzwoni do nas z informacją, że kolega kolegi szuka do pracy kogoś o naszych kompetencjach, nie musimy wyciągać pendrive'a i przesyłać maila z załącznikiem - wystarczy, że podyktujemy adres naszej strony. Możemy zrobić to nawet wtedy, kiedy jesteśmy z dala od komputera – np. w podróży samochodem. Tradycyjnego CV w takiej sytuacji nie przekażemy.
- Witryna internetowa z własnym CV pozwala na zbudowanie bardziej precyzyjnego wizerunku – nie jesteśmy ograniczeni standardową długością CV, możemy załączać filmiki, publikować linki do artykułów prasowych, w których wypowiadamy się, jako eksperci, prezentować nasze portfolio dokona a nawet i dopracować stronę graficzną – to wszystko wpływa na to, jak odbierają nas nasi rozmówcy.
- Profesjonalny adres poczty – to kolejny zysk z posiadania własnego adresu www.
„W odróżnieniu od darmowych skrzynek pocztowych, wiadomości e-mail wysyłane z konta pocztowego we własnej domenie nie zawierają reklam." – wyjaśnia Maciej Kurek z firmy domenowo hostingowej 2be.pl. „Adres- Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., wygląda bardziej profesjonalnie niż adres utrzymywany w jednym z darmowych systemów pocztowych. Może być wskazówką dla osoby rekrutującej. Świadczy o tym, że osoba ta nie jest laikiem w zakresie Internetu, a w dzisiejszych czasach pewne poruszanie się po wirtualnym świecie ma duże znaczenie" – dodaje Maciej Kurek.
Źródło: eGospodarka.pl / fot. www.sxc.hu