Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Nie masz dostępu do telefonu lub internetu? Zgłoś to do UKE

Nie masz dostępu do telefonu lub internetu? Zgłoś to do UKE fotolia.pl

Urząd Komunikacji Elektronicznej rozpoczął aktualizację ogólnokrajowych map popytu na usługi telefonii stacjonarnej, szerokopasmowy Internet oraz na samorządowe hot-spoty z dostępem do Internetu w miejscach publicznych. Nowe mapy popytu będą opracowane po uzyskaniu od użytkowników zgłoszeń zapotrzebowania na te usługi.

UKE już teraz zachęca osoby bezpośrednio odczuwające potrzebę dostępu do tych usług do zgłaszanie informacji na temat zamieszkiwanych przez obszarów, na których nie jest świadczona usługa telefonii stacjonarnej lub Internetu szerokopasmowego, a także brak jest w miejscach publicznych hot-spotów z dostępem do Internetu świadczonym przez gminy/powiaty/województwa.

W tym celu należy wpełnienić stosowną ankietę:

Przekazane zgłoszenia mają przyczynić się do uzyskania pełniejszego obrazu obecnego poziomu zapotrzebowania na usługi telekomunikacyjne. Ponadto mają pozwolić na lepsze zidentyfikowanie istotnych z punktu widzenia użytkowników miejsc/lokalizacji/obszarów, gdzie istnieje niezaspokojony popyt na wymienione w ankietach usługi.

Mapy popytu na usługi

Pozyskane z ankiet informacje pomogą Prezesowi Urzędu Komunikacji Elektronicznej w aktualizacji map popytu i w dokładniejszym koncentrowaniu swoich działań na obszarach szczególnie zagrożonych wykluczeniem cyfrowym.

Po uzyskaniu informacji z ankiet i ich odpowiednim zagregowaniu w mapach popytu, UKE będzie mogło udostępnić operatorom (również lokalnym) i zainteresowanym organom samorządu terytorialnego wiedzę o miejscach zapotrzebowania na ww. usługi telekomunikacyjne, które to miejsca mogą być interesujące z punktu widzenia biznesowego.

Uzyskane zgłoszenia posłużą także do wskazania miejsc, gdzie potrzebne jest nałożenie obowiązku zapewnienia usługi powszechnej w rozumieniu art. 81 Prawa telekomunikacyjnego. Obowiązek ten należy do operatora wyznaczonego do świadczenia usługi powszechnej, a w okresie od 8 maja 2006 r. do 8 maja 2011 r. jego realizacja należała do Telekomunikacji Polskiej S.A.

Jak przekazać zgłoszenie do UKE

Informacje o obszarach, na których nie jest świadczona usługa telefonii stacjonarnej, Internetu szerokopasmowego lub brakuje w miejscach publicznych hot-spotów z dostępem do Internetu świadczonym przez gminy/powiaty/województwa, a użytkownicy tam mieszkający wyrażają chęć korzystania z tych usług, należy przekazywać w jednej wybranej, spośród poniżej wskazanych, formie:

  1. dla tych, którzy mają dostęp do Internetu - poprzez wypełnienie ankiet na stronie UKE;
  2. dla tych, którzy nie mają dostępu do Internetu:

telefonicznie na numer infolinii Centrum Informacji Konsumenckiej tel. 801 900 853 - pracownik UKE przyjmujący Państwa zgłoszenie, w trakcie prowadzonej rozmowy wypełni odpowiednią ankietę, lub listem tradycyjnym na adres: Urząd Komunikacji Elektronicznej, ul. Kasprzaka 18/20, 01-211 Warszawa (z dopiskiem: Mapy popytu - zgłoszenia użytkowników).

Źródło: UKE

Sob., 13 Prn. 2012 0 Komentarzy Dodane przez: Rafał Rudka