Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

3x20 na szczeblu lokalnym? Dobra praktyka

3x20 na szczeblu lokalnym? Dobra praktyka fotolia.pl

Osiągnięcie do 2020 roku założonego przez gminę Bielsko-Biała celu 3x20, zawartego w "Planie działania na rzecz zrównoważonej energii dla miasta Bielska-Białej", nie byłoby możliwe bez udziału jej mieszkańców.
Bielsko-Biała założyła osiągnięcie 20% redukcji emisji CO2, 20% oszczędności energii oraz 20% udziału odnawialnych źródeł energii w całym jej zużyciu do roku 2020.

W tym celu konieczne było zaktywizowanie i edukowanie mieszkańców nt. świadomego korzystania z zasobów energetycznych. W związku z tym na trenie gminy przeprowadzono kampanię promocyjno-edukacyjną ENGAGE. Projekt miał zachęcić mieszkańców do racjonalnego gospodarowania energią i podjęcia działań na rzecz zmniejszenia jej zużycia.

W ramach kampanii pozyskano 300 lokalnych liderów i instytucji, które mogłyby inspirować do wdrażania proekologicznych działań i dawać przykład dobrych praktyk.

Zdjęcia "Ambasadorów Klimatu" oraz ich zobowiązania na rzecz poszanowania energii zamieszczono na plakatach. Akcja plakatowa była głównym narzędziem komunikacji z lokalną społecznością. Przedsięwzięcie było szeroko promowane za pośrednictwem różnych kanałów, m.in. poprzez stronę internetową, filmy, profil na portalu społecznościowym, wystąpienia na konferencjach i imprezach miejskich oraz cykl artykułów nt. efektywności energetycznej na portalu „Babskie Bielsko".

W kampanię zaangażowano pracowników placówek oświatowych, wśród których przeprowadzono warsztaty dotyczące oszczędzania energii i OZE. Oświatowi koordynatorzy projektu ENGAGE czuwali nad przebiegiem konkursu "Szanuj energię, chroń klimat" dla dzieci i młodzieży szkolnej. Nawiązano także współpracę z kluczowymi instytucjami w mieście. Podczas trwania kampanii docierano do mieszkańców m.in. poprzez dystrybucję licznych gadżetów i materiałów promocyjnych, takich jak termometr LCD, poradniki czy pocztówki.

- ENGAGE to kampania, w której uczestniczy 12 miast Europy. Dzięki publicznej prezentacji prośrodowiskowych postaw znanych osób i instytucji, a także bliskich sąsiadów i znajomych, mieszkańcy byli inspirowani do podjęcia choćby najdrobniejszych wysiłków na rzecz obniżenia zużycia energii, wody i innych mediów. Społeczność zintegrowana wokół wspólnej idei ochrony klimatu skorzysta nie tylko z czystszego środowiska i zdrowszego sposobu życia, ale odniesie także korzyści finansowe dzięki oszczędzaniu energii i innych mediów – podkreśla Prezydent Bielska-Białej, Jacek Krywult.

Kluczowym wydarzeniem projektu był "Beskidzki Festiwal Dobrej Energii". W ramach wydarzenia prezentowano wystawę plakatów z "Ambasadorami Klimatu", zorganizowano pokazy przemian energetycznych oraz konkursy i gry tematyczne dla młodych uczestników.

Projekt ENGAGE był w 75% finansowany ze środków unijnych, a w 25% ze środków własnych gminy.

Pon., 5 Mrz. 2012 0 Komentarzy Dodane przez: Rafał Rudka