Czy odrębnie, zgodnie z wnioskiem należy udostępniać informacje, które zamieszczone są na BIP?
Odpowiedź: Zgodnie z art. 10 ust. 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej informacja publiczna, która nie została udostępniona w Biuletynie Informacji Publicznej (BIP) lub portalu danych, jest udostępniana na wniosek. Zatem formalnie udostępnienie informacji publicznej w BIP wyłącza obowiązek ponownego udostępnienia tej informacji na wniosek osoby. Nie oznacza to jednak, że sam wniosek powinien pozostać bez żadnej odpowiedzi. Organ, w terminie 14 dni od daty złożenia wniosku, powinien poinformować wnioskodawcę o tym, że informacja została udostępniona w BIP wraz z podaniem dokładnej lokalizacji (najlepiej bezpośredniego linku) żądanej informacji na stronie BIP.
Ponadto art. 10 ust. 1 ustawy będzie miał zastosowanie o ile informacja zamieszczona w BIP odpowiada treści wniosku o dostęp do informacji publicznej. Przykładowo, jeżeli wpłyną wniosek o udzielenie informacji o wysokości wynagrodzenia osoby pełniącej funkcję publiczną, nie można odesłać wnioskodawcy do oświadczenia majątkowego tej osoby, opublikowanego w BIP.