W czasie finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy można wrzucić do puszki wolontariusza kilka złotych, by w podzięce otrzymać czerwone serduszko. Ten sam mechanizm WOŚP przeniósł do sieci.
Jeszcze przed XX finałem WOŚP na stronie www.e-serce.wosp.org.plzostanie udostępniona internetowa aplikacja e-Serca. Logo Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, na początku szare, zostanie rozświetlone dzięki użytkownikom, którzy zdecydują się zapełnić poszczególne piksele dokonując nawet drobnych wpłat. Wartość pojedynczego piksela to koszt od grosza do kilku złotych. Wartość całego e-Serca to 50 tys. zł. Małe transakcje będzie można przekazać poprzez system mikropłatności YetiPay, zaś większe przez szybkie przelewy.
W miarę przybywania nowych kolorowych pikseli, e-Serce będzie coraz bardziej przypominało znane wszystkim serce Wielkiej Orkiestry, co powinno dodatkowo dopingować do wzięcia udziału w akcji. Co więcej, mechanizm zakupu piksela pozwala tworzyć z pojedynczych pikseli dowolne kształty lub wiadomości, które można przekazać bliskim.
Całkowity dochód z akcji e-Serce przeznaczony jest na rzecz Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, czyli zakup najnowocześniejszych urządzeń do ratowania życia wcześniaków oraz pomp insulinowych dla kobiet ciężarnych z cukrzycą.
Patronat honorowy nad akcją e-Serca objął odział Interactive Advertising Bureau Polska. Patronami medialnymi akcji są: ARBOinteractive, Internet Standard, Ipla, o2.pl, Onet.pl, Interia.pl, Webshake.tv oraz Interaktywnie.com.
Weź udział w akcji na http://e-serce.wosp.org.pl/
Źródło: www.e-serce.wosp.org.pl, www.wiadomosci.ngo.pl, www.internetnawsi.pl