Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Pieniądze na drogi. Znamy propozycję podziału środków rezerwy subwencji ogólnej

Pieniądze na drogi. Znamy propozycję podziału środków rezerwy subwencji ogólnej fotolia.pl

Ministerstwo Infrastruktury przesłało do Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego propozycję podziału środków rezerwy subwencji ogólnej przeznaczonej na współfinansowanie określonych kategorii wydatków drogowych w 2012 roku. Kryteria te nie uległy istotniejszym zmianom w stosunku do roku bieżącego.

W przypadku środków przeznaczonych na inwestycje na drogach publicznych powiatowych i wojewódzkich oraz na drogach powiatowych, wojewódzkich i krajowych w granicach miast na prawach powiatu preferowane będą zadania spełniające dwa warunki:
  1. zadanie obejmuje budowę lub przebudowę obiektów inżynierskich, którym nadane zostały jednolite numery inwentarzowe (JNI), przy czym na planowaną inwestycję wydana już została decyzja o pozwoleniu na budowę;
  2. zadanie obejmuję budowę lub przebudowę ciągów drogowych, przebiegających przez obszar co najmniej dwóch jednostek samorządowych (powiatów, województw), dla realizacji których zawarte zostało porozumienie o jednoczesnej ich realizacji z udziałem środków rezerwy subwencji ogólnej oraz zastosowaniu takich samych parametrów technicznych (klas) wynikających z przepisów techniczno-budowlanych.

W przypadku środków przeznaczonych na remont, utrzymanie, ochronę i zarządzanie drogami krajowymi i wojewódzkimi w granicach miast na prawach powiatu preferowane będą projekty dotyczące remontów dróg lub obiektów inżynierskich na drogach krajowych i wojewódzkich w miastach na prawach powiatu.

W obu kategoriach dodatkowe warunki są identyczne:

  1. w zadaniu uwzględniony jest znaczący udział środków własnych zarządcy drogi, w wysokości nie niższej niż kwota wnioskowanego dofinansowania;
  2. przyznane w 2011 roku dofinansowanie z rezerwy oraz deklarowany udział własny w kosztach dofinansowanej inwestycji (nie niższy niż kwota dofinansowania otrzymana z rezerwy) zostały w pełni wykorzystane;
  3. ze względu na niewielką ilość środków rezerwy – możliwość złożenia przez daną jednostkę tylko jednego wniosku w danej kategorii.

Podobnie jak w roku bieżącym i poprzednim środki rezerwy zostaną również przeznaczone na utrzymanie rzecznych przepraw promowych o średnim natężeniu ruchu w skali roku powyżej 2000 pojazdów na dobę – w praktyce przepraw promowych w Świnoujściu.

Pt., 11 Lst. 2011 0 Komentarzy Dodane przez: Grzegorz P. Kubalski