17 października 2011 r. rozpoczęła się kampania „Generation Awake. Twoje wybory zmieniają świat!”. Unijna akcja zachęcająca konsumentów do przyzwyczajenia się do efektywnego korzystania z zasobów. Jej celem jest uświadomienie ludziom potrzeby mądrego korzystania z ograniczonych zasobów naturalnych i kierowania się wpływem produktów na planetę przy podejmowaniu decyzji o zakupie.
Główne przesłanie kampanii brzmi „konsumuj inaczej i pomyśl, zanim dokonasz wyboru”. Wybierając właściwie, przyczyniamy się do zachowania zasobów naturalnych, oszczędzamy pieniądze, zmniejszamy nasz wpływ na środowisko i zapewniamy sobie bardziej trwałą przyszłość. Główne elementy kampanii to dostępny w Internecie film, specjalna strona internetowa i profil na Facebooku, gdzie odwiedzających zachęca się do dołączenia do akcji „Generation Awake” .
Efektywne korzystanie z zasobów polega na używaniu ich w sposób zrównoważony – chodzi o to, by robić więcej, zużywając mniej, i ograniczać wpływ naszych działań na środowisko naturalne. Każdego roku Europejczycy wyrzucają milion ton jedzenia, mimo że nadal nadają się ono do spożycia. Należy walczyć z marnotrawstwem pożywienia. Zamiast wyrzucać zbyt miękkie pomidory można z nich zrobić sos, zrobienie menu na cały tydzień pomoże w rozsądnym planowaniu zakupów, a resztki organiczne powinny trafiać na kompostownik lub też stać się pożywieniem dżdżownic. Warto zaglądnąć na stronę akcji www.generationawake.eu i zobaczyć co jeszcze każdy z nas może zrobić dla środowiska. Niewielkie zmiany w naszych codziennych nawykach pozwolą naszym wnukom cieszyć się zasobami naturalnymi takimi jak woda, gleba, powietrze i bioróżnorodność.