Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Jak uczulić klientów urzędu na konieczność wypełniania ankiet?

Jak uczulić klientów urzędu na konieczność wypełniania ankiet? fotolia.pl

Jak uczulić klientów urzędu na słuszność wypełniania anonimowych ankiet postrzegania problemu korupcji w urzędzie?

Najważniejszym jest aby naświetlić klientom, że ankieta jest jednym ze sposobów obywatelskiej analizy usług publicznych. Ankiety są także narzędziem zwiększającym odpowiedzialność publiczną. Wzorowane są na praktyce przeprowadzania badań poziomu zadowolenia klientów w sektorze prywatnym, mają przede wszystkim umożliwić zdobycie informacji dotyczących tego, jak ankietowani postrzegają jakość, skuteczność i adekwatność różnych usług publicznych finansowanych przez podatników. Dzięki systematycznemu gromadzeniu i rozpowszechnianiu opinii społeczeństwa ankiety mogą służyć jako narzędzie wsparcia przy odpowiadaniu na potrzeby klientów w jak najwyższym stopniu. Ankiety są ponad to są użytecznym środkiem, który pozwala obywatelom wiarygodnie i wspólnie sygnalizować urzędom potrzebę zmian. Celem niniejszych ankiet jest przede wszystkim zbadanie usług świadczonych przez władze lokalne a także wykorzystanie wyników badań do ulepszenia jakości dostarczanych usług i dalsze badanie powodów, dla których jakość usług nie była taka, jak można by tego oczekiwać.

Ankieta dla klientów urzędu jest sposobem zapewnienia przejrzystości w sektorze usług publicznych. Służy do oceny stopnia zadowolenia obywateli, szczegółowego badania urzędników i pokazywania ich zdolności lub niezdolności do odpowiedniego świadczenia usług. Co więcej, badanie to jest pomocne w znalezieniu środków służących poprawie świadczenia usług publicznych. Cały proces ma na celu polepszenie jakości usług poprzez zwiększenie odpowiedzialności urzędników.

Skuteczne stosowanie ankiet wymaga umiejętnego połączenia trzech czynników. Konieczne są:

  1. zrozumienie przez klientów urzędu zagadnienia etyki w urzędzie;
  2. uczulenie urzędników na konieczność przekazywania klientom urzędu informacji o pozytywnych aspektach wypełniania ankiet;
  3. umiejętne analizowanie i wyciąganie odpowiednich wniosków z przeprowadzonych ankiet.

Narzędzie w postaci ankiety dla klientów urzędu ma na celu nie tylko wykazanie czy w urzędzie dochodzi do nieetycznych zachowań wśród jego pracowników. Jej celem jest także zdiagnozowanie kwestii postrzegania i przestrzegania zasad etycznych w społeczeństwie. Bowiem ogromy wpływ na etykę urzędu ma zachowanie klientów, którzy pragnął tam załatwić swoje sprawy i niejednokrotnie okazuje się, iż w sposób jawny starają się wpłynąć na bezstronność urzędnika.

Pt., 1 Lp. 2016 0 Komentarzy Dodane przez: Katarzyna Liszka-Michałka