Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Eurofundusze 2014-2020: fundusze coachem?

Eurofundusze 2014-2020: fundusze coachem? fotolia.pl
Resort rozwoju regionalnego opublikował projekt strategii informacji i promocji polityki spójności 2014-2020. Działania komunikacyjne mają byc skierowane do dwóch zasadniczych grup: beneficjentów pieniędzy oraz ogółu opinii publicznej. Środki realizacyjne dobrano odpowiednio do grupy docelowej oraz z punktu widzenia założonych celów, dostosowanych do tych grup.
 
Zmiana
 
Funduszom przypisuje się różne role. Podstawowe przesłanie ma byc takie, iż są one wsparciem dla tych, którzy chcą rozwijać Polskę, w tym regiony", a fundusze są "katalizatorem tych zmian". Fundusze sa mechanizmem pomocy, a nie "tylko" samymi pieniędzmi. Pisze się wręcz, że "osobowość Funduszy Europejskich najlepiej oddaje postać coacha / trenera. Jest to postać, która łączy cechy, postawę i umiejętności, które dobrze wyrażają charakter Funduszy Europejskich pasujący do ich roli wspierania pozytywnych zmian w Polsce.”.
 
Beneficjentów funduszy charakteryzuje się, jako liderów zmian, a kluczowym elementem komunkacji interwenci funduszy jest słowo "zmiana". Ma ona wiele "twarzy". Fundusze - nagradzają wizje i dobre pomysły, prowadzące do dobrej zmiany, zwiększają mozliwości ludzi i tworzą nowe szanse, wprowadzają Polskę w nową erę, itp.
 
Informacja nonstop, ważna rola opiekuna projektu
 
Strategia przewiduje szereg szczegółowych instrumentów bezpośrednich i pośrednich. Jeśli wszystkie zaplanowane narzędzia zostaną wdrożone, to potencjalni benficjeni i już realizujacy projekty nie powinni mieć problemów. Przynajmiej teoretycznie.
 
W praktyce dla realizujących projekty kluczowe jest bieżące doradztwo bezpośrednie (osobiste i telefoniczno-mailowe). Tu strategia przewiduje szkolenia, warsztaty, pomoc sieci punktów informacyjnych. W tekście podkreśla się znaczenie działan edukacyjnych, a systemowi wsparcia potencjalnych benficjentów i beneficjentów poświęcono specjalny podrozdział. Podstawowe założenie, to, że "informacja skierowana do potencjalnych beneficjentów i beneficjentów jest dostępna nonstop, wielokanałowa i wielopoziomowa oraz użyteczna".
 
W strategii podkreśla się rolę opiekuna projektu, jako rekomendowany - dla instytucji organizujących konkursy - sposób współpracy z beneficjentem. "Należy udzielać beneficjentowi wsparcia od samego początku realizacji projektu, co pozwoli uniknąć błędów na starcie. W zależności od potrzeb beneficjenci powinni mieć dostęp do informacji w formie szkoleń oraz co najmniej dokumentów i instrukcji na stronach internetowych. Powinni zostać zaznajomieni z podstawowymi zasadami oraz przepisami krajowymi i unijnymi, które muszą być przestrzegane w trakcie realizacji projektu i po jego zakończeniu."
 
Z dokumetem można zapoznac się TUTAJ.
 
Źródło: funduszeeuropejskie.gov.pl
Sob., 13 Czrw. 2015 0 Komentarzy Dodane przez: Jarosław Komża