Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

NIK o samorządach (cz.15) Działania promocyjne JST

NIK o samorządach (cz.15) Działania promocyjne JST fotolia.pl

NIK po kontroli działań promocyjnych jednostek samorządu terytorialnego zwraca uwagę, że zamówienia publiczne na promocję jednostek samorządu terytorialnego (w podmiotach zewnętrznych w tym klubach sportowych i stowarzyszeniach) może rodzić niebezpieczeństwo zagrożenia działaniami korupcyjnymi.

Powodem takiej konkluzji jest fakt, że tylko 24 proc. samorządów przeanalizowało uzyskane efekty, takie jak przyrost liczby turystów, mieszkańców, inwestorów lub procentowy wzrost dochodów budżetowych. W większości zbadanych jednostek (66 proc.) nie określono wymiernych efektów, jakie zamierzano osiągnąć poprzez działania promocyjne. Nie określono również mierników pozwalających na ocenę postępów we wdrażaniu przyjętych celów i uzyskanych efektów (korzyści). W ponad 28 proc. jednostek zaplanowane działania nie były w pełni realizowane.

Źródło: "Sprawozdaniu z działalności NIK w 2012 roku", NIK, 2013

Pt., 1 Lst. 2013 0 Komentarzy Dodane przez: Rafał Rudka