Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Pracownicy biur związków jednostek samorządu terytorialnego

Pracownicy biur związków jednostek samorządu terytorialnego fotolia.pl

W celu zapewnienia zawodowego, rzetelnego i bezstronnego wykonywania zadań publicznych przez samorząd terytorialny ustanowione zostały przepisy prawa pracy określające status prawny pracowników samorządowych.

Do grupy pracowników samorządowych ustawodawca na gruncie ustawy o pracownikach samorządowych zaliczył także osoby zatrudnione w biurach (i ich odpowiednikach), związków jednostek samorządu terytorialnego oraz samorządowych zakładów budżetowych utworzonych przez te związki.

W związkach jednostek samorządu terytorialnego: przewodniczący zarządu związku i pozostali członkowie zarządu - jeżeli statut związku tak stanowi, są zatrudniani na podstawie wyboru.

Pracownikiem samorządowym może być osoba, która:

  1. jest obywatelem polskim,
  2. ma pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych,
  3. posiada kwalifikacje zawodowe wymagane do wykonywania pracy na określonym stanowisku,
  4. a ponadto pracownikiem samorządowym zatrudnionym na podstawie wyboru lub powołania może być osoba, która spełnia wymagania określone powyżej, oraz nie była skazana prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.

Czynności w sprawach z zakresu prawa pracy wobec osób zatrudnionych w biurach związków jednostek samorządu terytorialnego wykonuje przewodniczący zgromadzenia związku jednostek samorządu terytorialnego - wobec członków zarządu tego związku.

Pon., 15 Lp. 2013 0 Komentarzy Dodane przez: Katarzyna Liszka-Michałka