Już wkrótce wszystkie urzędy gmin będą wydawać nowe dowody osobiste. Aby ich praca przebiegała sprawnie CPI MSWiA podpisało umowy z firmami: Zakład Systemów Komputerowych „ZSK" Sp. z o.o. oraz ACTION S.A. na wyposażenie urzędów gmin w tzw. urządzenia brzegowe.
W ramach tych umów z końcem roku 2010 firmy dostarczyły do gmin:
- 6 328 zestawów komputerowych;
- 4 370 czytników kart inteligentnych z tzw. PINPad;
- 12 252 czytników kart inteligentnych.
Przed rozpoczęciem obsługi nowych dowodów do urzędów gmin zostaną dostarczone także urządzenia sieciowe i serwery pozwalające na bezpieczną komunikację z systemem MSWiA obsługującym dowody, a w przyszłości także innymi zasobami informacji utrzymywanymi przez centralne organy administracji.
Opisane dostawy są elementem procesu wdrożenia w urzędach aplikacji ZMOKU (Zintegrowany Moduł Obsługi Końcowego Użytkownika), która ułatwi prace urzędników związane z wydawaniem nowych dowodów osobistych, prowadzeniem ewidencji ludności oraz funkcjonowaniem urzędów stanu cywilnego.
Źródło: CPI MSWiA / fot. www.sxc.hu