Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Gminy otrzymały komputery i czytniki kart

Gminy otrzymały komputery i czytniki kart fotolia.pl

Już wkrótce wszystkie urzędy gmin będą wydawać nowe dowody osobiste. Aby ich praca przebiegała sprawnie CPI MSWiA podpisało umowy z firmami: Zakład Systemów Komputerowych „ZSK" Sp. z o.o. oraz ACTION S.A. na wyposażenie urzędów gmin w tzw. urządzenia brzegowe.

W ramach tych umów z końcem roku 2010 firmy dostarczyły do gmin:

  • 6 328 zestawów komputerowych;
  • 4 370 czytników kart inteligentnych z tzw. PINPad;
  • 12 252 czytników kart inteligentnych.

Przed rozpoczęciem obsługi nowych dowodów do urzędów gmin zostaną dostarczone także urządzenia sieciowe i serwery pozwalające na bezpieczną komunikację z systemem MSWiA obsługującym dowody, a w przyszłości także innymi zasobami informacji utrzymywanymi przez centralne organy administracji.

Opisane dostawy są elementem procesu wdrożenia w urzędach aplikacji ZMOKU (Zintegrowany Moduł Obsługi Końcowego Użytkownika), która ułatwi prace urzędników związane z wydawaniem nowych dowodów osobistych, prowadzeniem ewidencji ludności oraz funkcjonowaniem urzędów stanu cywilnego.

Źródło: CPI MSWiA / fot. www.sxc.hu

Pt., 11 Lt. 2011 0 Komentarzy Dodane przez: Rafał Rudka