Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Motywowanie w pigułce. Odpowiednie podejście szefa gwarancją sukcesu

Motywowanie w pigułce. Odpowiednie podejście szefa gwarancją sukcesu fotolia.pl

Każdemu dyrektorowi, szefowi, prezesowi czy kierownikowi powinno zależeć na tym by jego pracownicy byli w odpowiedni sposób zmotywowani, bo im większa motywacja pracowników tym większa efektywność firmy. Istnieje wiele sposobów na motywowanie pracowników. Portal internetowy www.motywowaniepracowników.pl radzi w jaki sposób podnieść wydajność własnej firmy poprzez motywowanie podwładnych:

"Pierwsza z metod jest na tyle uniwersalna, że można ją polecić każdemu, dodatkowo nie wiąże się z żadnymi koszami, możesz ja wprowadzić zupełnie za darmo. Napisz misje firmy, ale nie sam, niech każdy pracownik weźmie udział w jej tworzeniu. W takiej misji powinny zawierać się postulaty dotyczące działania firmy. Czyli przykładowo jeśli prowadzisz sklep, w takiej misji może być zawarty przykładowo następujący postulat: 'Będziemy obsługiwać klientów zawsze z uśmiechem', super by było jakby takie postulaty wyszły od samych pracowników. Pracownicy uczestniczący w tworzeniu misji firmowej, mają poczucie, że naprawdę tworzą tą firmę i mają realny wpływ na jej osiągi. Zaspokaja to ich potrzebę bycia ważnym, docenionym oraz potrzebnym. A skoro sami ją utworzyli, będą się do niej chętniej stosować, niż do nakazów narzuconych z góry. Ważne jest, aby każdy pracownik uczestniczył w tworzeniu tejże misji oraz każdy pracownik ją akceptował. Raczej nie staraj się na siłę wprowadzać do niej swoje postulaty, niech pracownicy wiedzą, że to jest również ich misja.

Daj do zrozumienia pracownikom, że mogą się w Twojej firmie realizować zawodowo. Najlepiej jak dasz im to na kartce. Określ warunki jaki muszą zostać spełnione aby awansować.

Dawaj im znać na czym Ci najbardziej zależy, jeśli zależy Ci na kreatywność, to chwal zachowania kreatywne. Możesz też urządzić konkursy z mini nagrodami dla najbardziej kreatywnych pracowników.

Pokaż, że doceniasz pracowników, którzy pragną rozwijać się zawodowo. Zaproponuj, że sfinansujesz szkolenia, jeśli któryś z pracowników będzie chciał się na jakieś wybrać. Jeśli chcesz mieć realny wpływ na wybór szkoleń dokonywanych przez pracowników, przygotuj listę szkoleń oraz kursów za które zapłacisz jeśli pracownik się na nie zdecyduje. Taki pracownik wybierający się z własnej woli, wyniesie z niego więcej niż tej który jedzie bo musi. Aby bardziej zachęcić pracowników do doskonalenia swoich umiejętność możesz np. zaproponować dodatkowy dzień wolny dla uczestników kursu.

Z czasem dawaj pracownikom coraz większą swobodę podejmowania decyzji. Pracownik który wie że na nim spoczywa odpowiedzialność i że mu ufasz będzie starał się za wszelka cenę wywiązać z zadania.

Jeżeli zależy Ci na dobrej współpracy z pracownikami, buduj u nich swoje zaufanie. Nawet gdy już jesteś pewien decyzji jaka podejmiesz, konsultuj to z nimi, daj im znać że są ważni i liczysz się z ich zdaniem. Zaspokaja to ich potrzebę bycia ważnym i docenionym. Będą czuli, że uczestniczą w życiu firmy a co za tym idzie, będą się bardziej angażować w jej sprawy.

No i oczywiście nie mogło zabraknąć metody pieniężnej. Możesz wyznaczyć premię, dodawaną do wypłaty a jej wysokość uzależnić od np. efektów. Napisałam na przykład, ponieważ powinieneś dać pracownikom precyzyjną listę, za co mogą dostać premie pieniężną i nie musi być to wcale efektywność. Premie możesz przyznawać np. za kreatywność, za zrealizowanie dodatkowego zdania, za pomoc kolegą z pracy. Powinieneś tu zawrzeć rzeczy na których propagowaniu szczególnie Ci zależy.

Pamiętaj, że to Ty jesteś motorem całego mechanizmu. Pracownicy szczególnie cienią sobie u szefa cechę motywowania ich do pracy".

Źródło: www.motywowaniepracowników.pl

Sob., 31 Gr. 2011 0 Komentarzy Dodane przez: