Nauczyciele mają obowiązek zmienić sposób nauczania matematyki, tak by uczniowie, rozwiązując zadania, byli w stanie sami przeanalizować i rozwiązać przedstawiony im problem, a nie tylko stosować wyuczone wcześniej schematy. Takich zmian chce Ministerstwo Edukacji Narodowej.
Według wiceminister edukacji Krystyny Szumilas chodzi o wykształcenie w uczniach umiejętności poszukiwania, a nie odtwarzania rozwiązań, umiejętności samodzielnego myślenia, wyciągania wniosków, samodzielnego poszukiwania argumentów i uzasadnienia rozwiązań.
Według wiceminister dotąd w polskiej szkole obowiązywał schemat uczenia uczniów poprzez algorytmy i wiedzę, na przykład mówiono o rachunku różniczkowym, a nie o tym, jak i kiedy go wykorzystać. I to trzeba zmienić. W ostatnim czasie sporo już zrobiono, by zmienić sposób uczenia uczniów matematyki, jednak wiele jeszcze należy zrobić. Jednym z wprowadzonych usprawnień jest nowa podstawa nauczania, w której położono nacisk na rozwijanie u ucznia rozumowania matematycznego, modelowania, dowodzenia.
Wiceminister przypomniała, że w nowej podstawie nie tylko określono, co uczeń powinien umieć i wiedzieć, kończąc kolejne etapy nauki, ale także zapisano zalecenia dla nauczycieli, które pomogą efektywnie pracować z uczniami.
Na podstawie: oswiataiprawo.pl