Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Nienormatywne pojazdy wojskowe na drogach

Nienormatywne pojazdy wojskowe na drogach fotolia.pl

Zmiany ogólnych zasad przejazdu pojazdów nienormatywnych pociągnęło za sobą zmiany w odniesieniu do przejazdów takich pojazdów należących do niektórych służb państwowych. Zagadnienie to zostanie uregulowane rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych oraz Sprawiedliwości w sprawie warunków poruszania się po drogach pojazdów nienormatywnych Policji, Inspekcji Transportu Drogowego, Biura Ochrony Rządu, Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencji Wywiadu, Centralnego Biura Antykorupcyjnego, Straży Granicznej, Służby Więziennej, Służby Celnej oraz jednostek ochrony przeciwpożarowej, którego projekt trafił do zaopiniowania przez Zespół ds. Administracji Publicznej i Bezpieczeństwa Obywateli.

Projekt przewiduje, że plan przejazdu pojazdu nienormatywnego będzie opracowywany samodzielnie przez kierownika komórki lub jednostki organizacyjnej odpowiedniej służby (organizatora transportu). Plan taki będzie obejmował w szczególności termin oraz adres miejsca rozpoczęcia i zakończenia przejazdu, trasę i harmonogram przejazdu, a także warunki przejazdu po poszczególnych drogowych obiektach inżynierskich.

Organizator transportu będzie zobowiązany zminimalizować utrudnienie w ruchu drogowym lub zagrożenie jego bezpieczeństwa; nie będzie natomiast zobowiązany do uzgodnień z zarządcami poszczególnych dróg. Uzgodnienie będzie jednak konieczne wówczas, gdy w związku z przejazdem niezbędne będzie zabezpieczenie urządzeń umieszczonych w pasie drogowym. Jeśli jednak przejazd będzie wymagał pilotowania wówczas organizator transportu będzie zobowiązany wystąpić, na 7 dni przed planowanym terminem przejazdu, o opinię Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad (lub prezydenta miasta w przypadku, gdy trasa przebiega w granicach miasta na prawach powiatu po drogach innych niż autostrady i drogi ekspresowe). Generalny Dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad będzie zobowiązany uzyskać opinie właściwych zarządców dróg w zakresie wykorzystania drogowych obiektów inżynierskich położonych w ciągu zarządzanych przez nich dróg.

Niezależnie przejazd pilotowanego pojazdu nienormatywnego będzie podlegał zgłoszeniu komendantowi wojewódzkiemu Policji lub Komendantowi Stołecznemu Policji, właściwemu ze względu na trasę przejazdu

Pt., 25 Mj. 2012 0 Komentarzy Dodane przez: Grzegorz P. Kubalski