Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Konkurs dla organizacji pozarządowych - zadania z obszaru poradnictwa i edukacji konsumentów

Konkurs dla organizacji pozarządowych - zadania z obszaru poradnictwa i edukacji konsumentów fotolia.pl

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów ogłosił otwarty konkurs dla organizacji pozarządowych, dotyczący poradnictwa konsumenckiego oraz działań edukacyjnych w 2012 roku. Termin składania ofert upływa 14 maja 2012 roku o godz.10:00.

UOKiK zaprasza do składania ofert na realizację zadań publicznych, które będą dotowane z budżetu Urzędu. Wśród konkursowych projektów znajduje się „Centrum E-porad". Wychodząc naprzeciw rosnącym potrzebom konsumentów, którzy szukają pomocy w internecie, Urząd przeznaczy środki na prowadzenie konsumenckiego centrum e-mailowego. Organizacja, która realizująca to zadanie będzie udzielała porad konsumentom za pośrednictwem poczty elektronicznej. Do jej obowiązków będzie należała także promocja tej inicjatywy w środkach masowego przekazu.

Ponadto zostaną przyznane środki na przeprowadzenie ogólnokrajowej kampanii edukacyjnej dedykowanej konsumentom w wieku 60+, opracowanie materiałów informacyjnych na temat nadmiernego zadłużenia oraz aktualizacja i druk popularnej wśród słabszych uczestników rynku broszury „Usługi".

Dotowane przedsięwzięcia będą realizowane zgodnie z wytycznymi, które zostały zawarte w ogłoszeniu opublikowanym na stronie internetowej Urzędu. Wszystkie zadania mają charakter ogólnopolski, a w grupie ich odbiorców znajdą się zarówno osoby poszukujące typowych porad konsumenckich, jak i kredytobiorcy oraz seniorzy.

Szanse na udział w konkursie mają te podmioty, które spełniają konieczne warunki formalne. Najważniejszym z nich jest posiadanie statusu organizacji pozarządowej lub innego podmiotu prowadzącego działalność pożytku publicznego, którego statutowym celem jest ochrona interesów konsumentów. Dodatkowo organizacja powinna wykazać udokumentowane doświadczenie w realizacji zadań o podobnym charakterze oraz posiadać wyspecjalizowaną kadrę, wyróżniającą się znajomością zagadnień konsumenckich.

Szczegóły dotyczące opisów zadań, warunków uczestnictwa w konkursie i składania ofert znajdują się tutaj

Źródło: UOKiK

Pon., 23 Kw. 2012 0 Komentarzy Dodane przez: Rafał Rudka