Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Promocja miast... na talerzu

Promocja miast... na talerzu fotolia.pl

Przez żołądek do... turysty - tak można, w skrócie, określić ideę konkursu "Akcja Rekomendacji Krakowskich Restauracji". W ten sposób promowane są krakowskie restauracje i ich oferta gastronomiczna, jako wysokiej jakości produkt turystyczny, a także jako promowanie potraw regionalnej kuchni małopolskiej.

„Akcję Rekomendacje Krakowskich Restauracji" organizuje Urząd Miasta Krakowa, Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego, Krakowska Kongregacja Kupiecka i Krakowskie Biuro Festiwalowe. To już ósma edycja akcji. W tym roku wzięło w niej udział 106 lokali. Jury oceniało m.in. jadłospis, profesjonalizm w obsłudze gości, estetykę i charakter wnętrz oraz serwowane dania. Najlepsze lokale otrzymały prestiżowe statuetki Krakowskich Obwarzanków. Dodatkową nagrodą jest promocja przez najbliższy rok na oficjalnych stronach internetowych Krakowa (www.krakow.pl, www.krakow.travel).

W kategorii "Dla biznesu" najwyżej przez jury zostały ocenione: restauracja Trzy Rybki, restauracja Pod Baranem i Grand Hotel Restaurants&Cafe, w kategorii "Dla rodzin z dziećmi" wygrały: Kompania Kuflowa Pod Wawelem, restauracja Magillo i restauracja Konfitura, a w kategorii "Magiczne miejsce" jury doceniło restauracje: Bombonierka, Karczma regionalna Gościnna Chata i Kawiarnia Restauracja Europejska.

Organizatorem kategorii "Z potrawą regionalną" był Małopolski Urząd Marszałkowski. Okazało się, że nie łatwo jest sprostać wymaganiom jury. Laureatem tej kategorii mogła zostać restauracja, która w swoim menu ma produkty regionalne (zarejestrowane w UE), tradycyjne (zarejestrowane w ministerstwie rolnictwa) lub serwuje dania z tych produktów. Ostatecznie nie przyznano nagrody w tej kategorii a dyplomami zostały wyróżnione te restauracje, które swoim wystrojem, klimatem czy potrawami lokalnymi starają się promować i nawiązywać do kuchni regionalnej.

Oficjalnemu konkursowi towarzyszył internetowy konkurs "Zawstydź obwarzanka i zagłosuj!", w którym swoich faworytów w każdej z kategorii wybierali mieszkańcy Krakowa. Internauci wybrali także wyjątkowe produkty kulinarne Małopolski. Zwyciężyły kiełbaski z niebieskiej Nyski (kultowe auto z czasów minionych) pod Halą Targową, przed lodami z ul. Starowiślnej a na trzecim miejscu znalazło się ciasto "Dzwon Zygmunta" z cukierni Starowicz. Poza podium znalazł się, najbardziej chyba znany specjał z Krakowa - obwarzanek.

"Akcja Rekomendacji Krakowskich Restauracji" jest interesującym sposobem na promocję turystycznych atrakcji regionu. Stąd duże zaangażowanie samorządów szukających oryginalnych sposobów na dotarcie do potencjalnych gości. Warto wiedzieć, gdzie po zwiedzaniu zabytków można zjeść smacznie i w pięknej scenerii.

Wt., 7 Mj. 2013 0 Komentarzy Dodane przez: