Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Regio Resovia – pierwszy tego rodzaju i na taką skalę projekt w kraju

Regio Resovia – pierwszy tego rodzaju i na taką skalę projekt w kraju fot. powiat.rzeszow.pl

Przedsiębiorczość, produkty lokalne, atrakcje turystyczne i kulturalne -  to przykłady walorów i usług z terenu Powiatu  Rzeszowskiego, które będą teraz promowane w Polsce pod wspólną marką „Regio Resovia”.  Projekt powstał dzięki inicjatywie Józefa Jodłowskiego, Starosty Rzeszowskiego oraz Stowarzyszenia Samorządów Terytorialnych „Aglomeracja Rzeszowska”.

Na terenie Powiatu Rzeszowskiego znajduje się 14 gmin miejskich i wiejskich. Obszar (o powierzchni 1157 km2) zamieszkiwany jest przez ponad 160 tys. osób. Wspólnie z Rzeszowem liczba mieszkańców aglomeracji sięga ponad 350 tys. osób.

- Każda z tych gmin ma coś szczególnego do zaoferowania. Postanowiliśmy podjąć wspólne działania, aby wzajemnie  się wspierać oraz  promować walory naszego regionu, zarówno w województwie, jak i całym kraju. Będzie to pierwsza w Polsce marka tworzona na obszarze powiatu, która obejmuje swoim zakresem szerokie spektrum funkcjonowania jednostek samorządów zlokalizowanych wokół stolicy regionu – mówi J. Jodłowski, Starosta Rzeszowski.

To duża szansa
Gminy z Powiatu Rzeszowskiego bardzo chętnie przystąpiły do tego projektu.

- Do tej pory w sposobie promocji rozwoju danego regionu istniała poważna  luka polegająca na braku jednolitego, solidnego znaku rozpoznawczego. Dlatego Regio Resovia to duża szansa, którą należy wykorzystać. Mam nadzieję, że w gminie Boguchwała k. Rzeszowa z tej szansy skorzystają m.in. przedsiębiorcy, którym zależy na promocji swoich wyrobów, produktów i usług – mówi Wiesław Dronka, burmistrz Boguchwały.

Oferta marki tworzona będzie wokół najważniejszych potencjałów i obszarów funkcjonowania samorządów powiatu rzeszowskiego takich jak: jakość życia (dobre miejsce do zamieszkania, pracy i edukacji), wsparcie biznesu, jakość produktów i usług (stworzenie koszyka markowych produktów), kultura i dziedzictwo (promocja żywej kultury mieszkańców oraz bogatej historii powiatu), oferta turystyczna (baza rekreacyjna dla Rzeszowa i mieszkańców gmin, atrakcja dla turystów z Polski i świata).

Zarządzanie….
Za zarządzanie marką odpowiedzialne będzie Stowarzyszenie „Aglomeracja Rzeszowska”, które jest finansowane ze składek członkowskich samorządów Powiatu Rzeszowskiego.

Pt., 29 Czrw. 2018 0 Komentarzy Dodane przez: Artur Duda