Ponad 90 uczestników konferencji „Elektroniczna Dokumentacja Medyczna – interoperacyjność i wdrażanie" uzyskało profil zaufany – bezpłatną alternatywę podpisu elektronicznego.
Uczestnicy konferencji w specjalnie dla nich zorganizowanym punkcie potwierdzającym profil zaufany (PZ), z pomocą pracowników Centrum Projektów Informatycznych (CPI) przechodzili procedurę uzyskania PZ - zakładali konto na www.epuap.gov.pl, składali wniosek o profil zaufany, a następnie potwierdzali go na miejscu u pracownika Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego. Cały proces trwał zaledwie kilka minut. Zainteresowanych nie brakowało – ponad 90 uczestników konferencji skorzystało z okazji i założyło profil zaufany.
Dzięki profilowi zaufanemu obywatele mogą załatwiać sprawy administracyjne bez osobistego stawiennictwa w urzędzie, wystarczy komputer z dostępem do internetu. Profil zaufany wykorzystują także różne instytucje w swoich systemach np.: Ministerstwo Gospodarki w portalu CEIDG oraz ZUS w portalu PUE. W przyszłości planowane jest wykorzystanie profilu zaufanego w projekcie realizowanym przez Centrum Systemów Informacyjnych Ochrony Zdrowia - „Elektroniczna Platforma Gromadzenia, Analizy i Udostępniania zasobów cyfrowych o Zdarzeniach Medycznych" (P1).
Trzy kroki do uzyskania profilu zaufanego:
- Założyć konto na www.epuap.gov.pl
- Złożyć wniosek o profil zaufany
- Potwierdzić dane w dowolnym punkcie potwierdzającym (podczas organizacji mobilnych punktów potwierdzających krok ten można wykonać na miejscu)
Punkt potwierdzający profilu zaufanego zorganizowało CPI we współpracy z Mazowieckim Urzędem Wojewódzkim na zaproszenie Centrum Systemów Informacyjnych Ochrony Zdrowia, organizatora konferencji „Elektroniczna Dokumentacja Medyczna – interoperacyjność i wdrażanie".
Źródło: CPI MAiC