Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Pięć nowych maszyn dla Lotniczego Pogotowia Ratunkowego

Pięć nowych maszyn dla Lotniczego Pogotowia Ratunkowego fotolia.pl

Lotnicze Pogotowie Ratunkowe otrzymało trzy samoloty Tecnam P2008JC MkII i dwa śmigłowce Robinson R-44 Raven II, które będą wykorzystywane do szkoleń realizowanych w ramach programu wieloletniego, który ma na celu zapobieganie negatywnym skutkom deficytu pilotów śmigłowcowych w służbie HEMS (ang. Śmigłowcowa Służba Ratownictwa Medycznego).

Dobrze wyszkoleni piloci Lotniczego Pogotowia Ratunkowego zagwarantują wyższy poziom bezpieczeństwa pacjentom oraz personelowi medycznemu uczestniczącemu w akcjach ratowniczych – podkreśliła Wiceminister zdrowia Józefa Szczurek-Żelazko, która uczestniczyła w uroczystym przekazaniu ratownikom nowo kupionych maszyn.

Wiceminister poinformowała również, że maszyny zakupione zostały w ramach programu rządowego dotyczącego szkolenia pilotów. Program zapobiegania negatywnym skutkom deficytu pilotów w Śmigłowcowej Służbie Ratownictwa Medycznego zakłada, że w najbliższych latach do służby w LPR zostanie przygotowanych ponad 30 pilotów. Na wieloletni program rząd przeznaczy 150 mln zł.

Umowę na dostawę samolotów i śmigłowców podpisano w sierpniu br. Zakupione statki powietrzne wpisują się doskonale w potrzeby szkoleniowe LPR ze względu na ich specyfikację. Tecnamy P2008JC MkII są samolotami dwumiejscowymi, jednosilnikowymi, tłokowymi, lądowymi. Charakteryzują się przede wszystkim dużą długotrwałością lotu za sprawą małego zużycia paliwa, zaś ich cechą wyróżniającą jest nowoczesna awionika. Natomiast śmigłowce Robinson R-44 Raven II to maszyny czteromiejscowe, jednosilnikowe, tłokowe, lądowe. Konstrukcja tych śmigłowców znana jest w całym świecie lotniczym. Podobnie jak samoloty wyposażone są w nowoczesną awionikę, czyli elektroniczne, zintegrowane wyświetlacze wielofunkcyjne tzw. glass cockpit.

Statki powietrzne będą hangarowane i użytkowane w Warszawie w Ośrodku Szkolenia Lotniczego LPR.

Koszt zakupu samolotów wyniósł 2,5 mln zł, a śmigłowców 5,9 mln zł. Zostały one sfinansowane ze środków budżetu państwa oraz Lotniczego Pogotowia Ratunkowego.

Źródło: MZ

Czw., 20 Gr. 2018 0 Komentarzy Dodane przez: Alicja Cisowska