Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

RPD o kształceniu dzieci ze specjalnym potrzebami

RPD o kształceniu dzieci ze specjalnym potrzebami fotolia.pl

Projekt ustawy o szczególnych rozwiązaniach służących do realizacji ustawy budżetowej na 2016 r., podobnie jak w 2015 r., zobowiązuje jednostki samorządu terytorialnego do finansowania nauczania dzieci i młodzieży ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w kwocie nie niższej niż określono to w subwencji oświatowej. Rzecznik Praw Dziecka zabiega o to od 2011 r.

Marek Michalak, w wystąpieniu generalnym do Minister Edukacji Narodowej Anny Zalewskiej, wyraził zadowolenie z podjęcia prób rozwiązania problemu przeznaczania środków z subwencji oświatowej na zadania związane ze stosowaniem specjalnej organizacji nauki i metod pracy dla dzieci i młodzieży.

Jednocześnie Rzecznik Praw Dziecka w swoim wystąpieniu zwraca uwagę, że w przedszkolach, szkołach i placówkach systemu oświaty nie zawsze są realizowane zalecenia wynikające zarówno z opinii poradni psychologiczno-pedagogicznych, jak również orzeczeń o potrzebie kształcenia specjalnego. W wielu przypadkach powodem jest brak finansów .

Według Marka Michalaka z roku na rok problem staje się coraz bardziej poważny, ze względu na rosnącą liczbę uczniów z opiniami i orzeczeniami.

Zdaniem Rzecznika uregulowania zawarte w ustawie okołobudżetowej – tak potrzebne i oczekiwane – nie w pełni jednak rozwiązują problem, ponieważ mają charakter doraźny.

Zasadne jest więc stworzenie rozwiązań systemowych – napisał Rzecznik w wystąpieniu do minister edukacji narodowej.

Źródło: brpd.gov.pl

Czw., 17 Gr. 2015 0 Komentarzy Dodane przez: Tadeusz Narkun