Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Przedsiębiorczość jakiej nie znamy

Przedsiębiorczość jakiej nie znamy fotolia.pl

To coś więcej niż zwykły biznes. Najważniejszy nie jest zysk, a pomoc osobom w trudnej sytuacji życiowej. Ile tak naprawdę wiemy o przedsiębiorczości społecznej? Z czym nam się ona kojarzy? Właśnie ruszyła kampania promująca tego typu działalność. Projekt realizuje Fundacja Inicjatyw Społeczno-Ekonomicznych (FISE) razem z agencją Lubię to.

W 2005 roku w Krakowie powstał Pensjonat „U Pana Cogito", który zatrudnia osoby cierpiące na chorobę psychiczną. Placówka zajmuje się głównie obsługą ruchu turystycznego oraz świadczy usługi cateringowe. Pensjonat został finalistą trzeciej edycji Konkursu na Najlepsze Przedsiębiorstwo Społeczne Roku. Jest to przykład miejsca, które przyczyniło się do poprawy jakości życia osób dotkniętych chorobą psychiczną. Pensjonat jest firmą społeczną rozpoznawaną w całej Polsce. Jednak spora część tego typu przedsiębiorstw nie jest tak dobrze znana. Pomoc w zdobyciu nowych klientów często okazuje się konieczna, dlatego Fundacja Inicjatyw Społeczno-Ekonomicznych prowadzi kampanię promującą przedsiębiorczość społeczną w Polsce.

Film edukacyjny i zaangażowanie znanych firm

Czym jest przedsiębiorczość społeczna? Na to pytanie chcą odpowiedzieć organizatorzy kampanii. W tym celu zostanie opracowany film edukacyjny, który będzie dostępny w internecie. W prosty sposób wytłumaczą: czym jest przedsiębiorstwo społeczne i dlaczego warto współpracować z takim podmiotem. Akcja będzie prowadzona również w mediach regionalnych miast, gdzie działają bohaterowie kampanii społecznej, tj.: Cieszyn, Konin, Poznań oraz Warszawa. W kampanię zaangażowane są Fundacja Rozwoju Przedsiębiorczości "Być Razem" z Cieszyna, Stowarzyszenie Niepełnosprawni dla Środowiska EKON, Spółdzielnia Socjalna "Otwarci" z Konina oraz znane marki takie jak: Carrefour, PwC czy Raben. Publikacje będą miały formę podziękowania dla przedsiębiorstw społecznych za dobrze wykonane zlecenie. Ponadto do wybranych firm zostanie wysłany folder 3D przygotowany przez Wielobranżową Spółdzielnię Socjalną „PANATO" z Wrocławia. W materiałach reklamowych publikowanych na Facebooku w ramach kampanii wykorzystane zostaną zdjęcia fotografów: Aleksandra Prugara, Marty Pruskiej, Mikołaja Grynberga, Łukasza Sokoła i Wojciecha Jargiły.

Wszystko w jednym miejscu

Kampania opiera się przede wszystkim na promocji strony internetowej www.wybieram.es. Portal jest bazą najlepszych przykładów przedsiębiorstw społecznych w Polsce. Obecnie znajduje się ich tam blisko sto, jednak ta liczba stale rośnie. – Strona jest propozycją dla rodziców szukających przedszkola dla swoich dzieci, osób chcących wyremontować dom lub zorganizować catering na przyjęcie. Chcemy żeby trafiła do świadomości zarówno zwykłego klienta, wielkich firm, jak i administracji publicznej – tłumaczy Julia Koczanowicz-Chondzyńska z Fundacji Inicjatyw Społeczno-Ekonomicznych.

Nad przebiegiem oraz realizacją działań czuwa agencja Lubię to – Social media agency. Kampania potrwa do końca listopada br.

Źródło: Exacto

Pt., 1 Lst. 2013 0 Komentarzy Dodane przez: Rafał Rudka