Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Czy ośrodek pomocy społecznej może w BIP publikować adresy kandydatów na pracowników samorządowych?

Czy ośrodek pomocy społecznej może w BIP publikować adresy kandydatów na pracowników samorządowych? fotolia.pl

Ośrodek pomocy społecznej nie może upubliczniać na stronach internetowych BIP dokładnego adresu zamieszkania kandydatów na pracowników samorządowych, wyłonionych w drodze naboru wyjaśnia GIODO. Ośrodek ma bowiem obowiązek upublicznienia jedynie miejsce zamieszkania według Kodeksu cywilnego.

W ustawie z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych określony został obowiązek upowszechnienia informacji o kandydatach, którzy spełnili wymagania formalne określone w ogłoszeniu o naborze. Zgodnie z jej art. 15 ust. 1 niezwłocznie po przeprowadzonym naborze informacja o wyniku naboru jest upowszechniana przez umieszczenie na tablicy informacyjnej w jednostce, w której był przeprowadzony nabór, oraz opublikowanie w Biuletynie przez okres co najmniej 3 miesięcy. Z ust. 2 tego przepisu wynika wprost, jakie informacje o w/w kandydatach mogą zostać podane do publicznej wiadomości. Lista takich kandydatów, którą ogłasza się w Biuletynie Informacji Publicznej, zawiera imiona i nazwiska kandydatów oraz ich miejsce zamieszkania w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego. Zgodnie zaś z ustawą z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny miejscem zamieszkania osoby fizycznej jest miejscowość, w której osoba ta przebywa z zamiarem stałego pobytu (art. 25).

Źródło: www.giodo.gov.pl

Niedz., 7 Kw. 2013 0 Komentarzy Dodane przez: Barbara Łączna