Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Niedługo rejestracja w urzędach pracy odbywać się będzie przez internet

Niedługo rejestracja w urzędach pracy odbywać się będzie przez internet fotolia.pl

Za pół roku wejdą w życie przepisy umożliwiające internetową rejestrację i umówienie wizyty w urzędach pracy - poinformował minister pracy i polityki społecznej Władysław Kosiniak-Kamysz, który podpisał rozporządzenie w tej sprawie.

- To ważna zmiana, która ma usprawnić funkcjonowanie urzędów pracy, ale przede wszystkim ma być wygodna dla osób bezrobotnych - mówi Kosiniak-Kamysz.

Rejestrować się w urzędach pracy przez internet będą mogły osoby bezrobotne oraz poszukujące pracy. Po wypełnieniu specjalnego formularza elektronicznego i jego przekazaniu, zostanie wyznaczony termin wizyty w urzędzie pracy, nie dłuższy niż siedem dni roboczych, by dostarczyć pozostałe niezbędne do rejestracji dokumenty.

Aby skorzystać z pełnej rejestracji przez internet konieczne będzie dodatkowo posiadanie np. bezpiecznego podpisu elektronicznego weryfikowanego certyfikatem, podpisu potwierdzonego profilem zaufanym elektronicznej platformy usług administracji publicznej albo podpisu osobistego weryfikowanego certyfikatem podpisu osobistego.

MPiPS ocenia, że zakres wykorzystania pełnej elektronicznej rejestracji, przynajmniej w początkowym okresie funkcjonowanie rozporządzenia, będzie ograniczony. Nadal będzie można zarejestrować się, odwiedzając urząd.

Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej w sprawie rejestracji bezrobotnych i poszukujących pracy

Źródło: portalszerokopasmowy.pl, MPiPS

Sob., 17 Lst. 2012 0 Komentarzy Dodane przez: Rafał Rudka