Do konsultacji publicznych trafił projekt rozporządzenia Ministra Zdrowia zmieniające rozporządzenie w sprawie trybu przyznawania pracownikom Państwowej Inspekcji Sanitarnej wykonującym czynności kontrolne dodatku specjalnego do wynagrodzenia oraz wysokości tego dodatku.
Dodatek specjalny będzie przyznawany pracownikom, którzy wykonują dodatkowe czynności kontrolne. Przyznawaniem dodatku specjalnego będą się zajmowali: Główny Inspektor Sanitarny – państwowemu wojewódzkiemu inspektorowi sanitarnemu i zastępcy państwowego wojewódzkiego inspektora sanitarnego oraz państwowemu granicznemu inspektorowi sanitarnemu i zastępcy państwowego granicznego inspektora sanitarnego, państwowy wojewódzki inspektor sanitarny – państwowemu powiatowemu inspektorowi sanitarnemu i zastępcy państwowego powiatowego inspektora sanitarnego oraz państwowy wojewódzki, państwowy powiatowy i państwowy graniczny inspektor sanitarny – pracownikom odpowiednio wojewódzkiej, powiatowej i granicznej stacji sanitarno-epidemiologicznej.
Przy czym zgodnie z projektem Państwowemu wojewódzkiemu inspektorowi sanitarnemu, zastępcy państwowego wojewódzkiego inspektora sanitarnego, państwowemu powiatowemu inspektorowi sanitarnemu oraz zastępcy państwowego powiatowego inspektora sanitarnego, zatrudnionym po dniu 14 marca 2020 r., dodatek specjalny jest przyznawany za wykonywanie czynności kontrolnych również za okres przypadający przed dniem wejścia w życie niniejszego rozporządzenia.
Z całością projektu można zapoznać się tutaj.