Do wiadomości Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego – w nawiązaniu do dyskusji toczącej się na wniosek Związku Powiatów Polskich na posiedzeniu Zespołu ds. Infrastruktury KWRiST z lutego 2020 r., o którym pisaliśmy tutaj – przesłano korespondencję pomiędzy Świętokrzyskim Urzędem Wojewódzkim a Departamentem Dróg Publicznych Ministerstwa Infrastruktury. W korespondencji z Kielc postawiono następujące pytanie: czy koszty budowy kanału technologicznego mogą być współfinansowane z Funduszu Dróg Samorządowych?
Jak można przeczytać w odpowiedzi resortu infrastruktury: „[…] w ocenie Ministerstwa Infrastruktury w związku z przepisem art. 39 ust. 6 ustawy o drogach publicznych zobowiązującym zarządcę drogi do zlokalizowania kanału technologicznego w pasie drogowym, zgodnie z wyżej wymienionymi przepisami, koszt budowy kanałów technologicznych w ramach realizacji inwestycji dofinansowanej z Funduszu Dróg Samorządowych może stanowić koszt kwalifikowany.”
Równocześnie jednak Ministerstwo Infrastruktury podkreśla, że „[…] realizacja inwestycji odbywa się na podstawie umowy o udzielenie dofinansowania ze środków Funduszu. Umowa zawierana jest na mocy art. 28 ustawy o Funduszu Dróg Samorządowych pomiędzy wnioskodawcą a właściwym wojewodą. W związku z powyższym to wojewoda określa w umowie zakres kwalifikowany kosztów zadania.”.
Warto dodać, że odpowiedź ta została przesłana do komórek właściwych merytorycznie ds. FDS we wszystkich urzędach wojewódzkich.