Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Ograniczenia w poradniach i szkołach specjalnych

Ograniczenia w poradniach i szkołach specjalnych fotolia.pl

6 kwietnia br. wchodzi w życie rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej zmieniające rozporządzenie w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19.

W myśl dodanych przepisów w okresie od dnia 6 kwietnia 2020 r. do dnia 10 kwietnia 2020 r. na obszarze kraju ogranicza się także funkcjonowanie następujących publicznych i niepublicznych jednostek systemu oświaty:
1) przedszkoli i szkół specjalnych zorganizowanych w podmiotach leczniczych i jednostkach pomocy społecznej;
2) szkół specjalnych funkcjonujących w młodzieżowych ośrodkach socjoterapii;
3) specjalnych ośrodków szkolno-wychowawczych;
4) ośrodków rewalidacyjno-wychowawczych;
5) poradni psychologiczno-pedagogicznych, w tym poradni specjalistycznych.

W okresie od dnia 6 kwietnia 2020 r. do dnia 10 kwietnia 2020 r. zadania powyżej wymienionych jednostek systemu oświaty są realizowane z
wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość. W przypadku gdy zadania nie będą mogły być realizowane w ten sposób, dyrektor tej jednostki, w uzgodnieniu z organem prowadzącym, ustala inny sposób realizowania tych zadań i informuje o tym organ sprawujący nadzór pedagogiczny.

Powyższe ograniczenie polega także na ograniczeniu obowiązku świadczenia pracy przez pracowników tych jednostek na ich terenie, z wyłączeniem przypadków gdy jest to niezbędne do realizowania zadań jednostek z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na
odległość lub w inny sposób lub gdy jest to niezbędne dla zapewnienia ciągłości funkcjonowania tych jednostek.

Ograniczenie w dalszym ciągu nie dotyczy szkół specjalnych funkcjonujących w młodzieżowych ośrodkach wychowawczych.

Sob., 4 Kw. 2020 0 Komentarzy Dodane przez: Katarzyna Liszka-Michałka