Zarząd Województwa Kujawsko-Pomorskiego przedstawił do konsultacji społecznych i opinii Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego „Kujawsko-pomorski plan spójności komunikacji drogowej i kolejowej 2014-2020”. Dokument jest warunkiem uruchomienia funduszy unijnych na transport drogowy i kolejowy z regionalnego programu operacyjnego. Plan wymaga sporządzenia strategicznej oceny oddziaływania na środowisko, oceny ex-ante oraz przeprowadzenia konsultacji społecznych.
W części prezentującej uwarunkowania finansowania dróg lokalnych, autorzy planu przywołali interpretację resortu infrastruktury – pisaliśmy o niej tutaj: http://wartowiedziec.org/index.php/start/felietony/26800-znaczne-ograniczenie-w-finansowaniu-drog-lokalnych - dotyczącą warunku finansowania tych inwestycji, zapisanego w Umowie Partnerstwa. Warunek ten brzmi „(…) gdy zapewnią konieczne bezpośrednie połączenia z siecią TEN‐T, przejściami granicznymi, portami lotniczymi, morskimi, terminalami towarowymi, centrami lub platformami logistycznymi (…)”. Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju w piśmie do wszystkich urzędów marszałkowskich zinterpretowało warunek „bezpośredniego połączenia z siecią TEN-T” następująco „(…) połączenie z istniejącą lub budowaną autostradą lub drogą ekspresowa leżącą w sieci TEN-T przez węzeł na autostradzie lub drodze ekspresowej wraz z budową takiego węzła lub połączenie z istniejącym węzłem albo elementem punktowym sieci (…)”.
Plan zawiera diagnozę, wykazanie spójności z krajowymi dokumentami strategicznymi, określenie celów rozwojowych w zakresie każdego z rodzajów transportu, część wdrożeniową z opisem struktury realizacji i monitorowania oraz finansowania, a także załącznik z fiszkami projektów.
Z dokumentem można zapoznać się tutaj.
Źródło: materiał dla KWRiST