Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Rezerwa drogowa 2015

Zgodnie z propozycją Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju kryteria podziału rezerwy subwencji ogólnej powołanej na mocy art. 26 ust. 1 ustawy o dochodach jednostek samorządu terytorialnego (tzw. rezerwy drogowej) na rok 2015 mają być analogicznie do tych obowiązujących w bieżącym roku.

Oznacza to w szczególności, że:

·         w działaniu dotyczącym inwestycji na drogach publicznych powiatowych i wojewódzkich oraz na drogach powiatowych, wojewódzkich i krajowych w granicach miast na prawach powiatu preferowane będą zadania inwestycyjne obejmujące budowę lub przebudowę obiektów inżynierskich, którym nadane zostały jednolite numery inwentarzowe (JNI), posiadające decyzję o pozwoleniu na budowę, w tym zadań realizowanych na obiektach wpisanych do rejestru zabytków (projekty takie będą rozpatrywane indywidualnie);

·         w działaniu dotyczącym utrzymania rzecznych przepraw promowych o średnim natężeniu ruchu w skali powyżej 2000 pojazdów na dobę, wskazanych przez ministra właściwego do spraw transportu – w kwocie nie mniejszej niż w roku bazowym środki otrzymają tradycyjnie przeprawy promowe w Świnoujściu;

·         w działaniu dotyczącym remontu, utrzymania, ochrony i zarządzania drogami krajowymi i wojewódzkimi w granicach miast na prawach powiatu również preferowane mają być projekty dotyczące remontów dróg lub obiektów inżynierskich na, w tym zadania realizowany na obiektach wpisanych do rejestru zabytków.

W przypadku zadań inwestycyjnych pełne dofinansowanie co do zasady nie może przekraczać 50% wartości zadania.

Przedmiotem dofinansowania ze środków rezerwy subwencji ogólnej będzie mogło być tylko jedno zadanie realizowane przez jednostkę samorządu terytorialnego z zakresu inwestycji lub remontu. Pierwszeństwo w otrzymaniu środków będą miały jednostki samorządu terytorialnego, które dotychczas nie korzystały z tej formy dofinansowania oraz jednostki realizujące zadania na obiektach wpisanych do rejestru zabytków.

Kryteria podziału rezerwy drogowej na rok 2015 zostały pozytywnie zaopiniowane przez Zespół ds. Infrastruktury, Rozwoju Lokalnego, Polityki Regionalnej oraz Środowiska w dniu 15 września.

Pt., 19 Wrz. 2014 0 Komentarzy Dodane przez: Grzegorz P. Kubalski