W związku z koniecznością wydania nowego aktu wykonawczego regulującego organizację zajęć rewalidacyjno-wychowawczych dla dzieci i młodzieży z upośledzeniem umysłowym w stopniu głębokim Minister Edukacji Narodowej postanowił dokonać uporządkowania niektórych aspektów z organizacją takich zajęć związanych.
Jak wskazuje uzasadnienie projektu podstawowe zmiany dotyczą:
- uporządkowania i dostosowania zadań przedszkoli i szkół, w tym specjalnych, oraz placówek w zakresie prowadzenia zajęć rewalidacyjno-wychowawczych do zmian wprowadzonych w systemie oświaty;
- doprecyzowania trybu obejmowania dzieci i młodzieży z upośledzeniem umysłowym w stopniu głębokim zajęciami rewalidacyjno-wychowawczymi. Zaproponowano by zajęciami tymi były objęte dzieci i młodzież, którym zespoły orzekające działające w publicznych poradniach psychologiczno-pedagogicznych, w tym publicznych poradniach specjalistycznych, wydały orzeczenie o potrzebie zajęć rewalidacyjno-wychowawczych zgodnie z przepisami w sprawie orzeczeń i opinii wydawanych przez zespoły orzekające działające w publicznych poradniach psychologiczno-pedagogicznych;
- określenia czasu trwania jednostki zajęć rewalidacyjno-wychowawczych. Przyjęto, że czas ten wynosi 60 minut.
Projekt rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków i sposobu organizowania zajęć rewalidacyjno-wychowawczych dla dzieci i młodzieży z upośledzeniem umysłowym w stopniu głębokim będzie opiniowany na najbliższym posiedzeniu Zespołu ds. Edukacji, Kultury i Sportu.